25 Wrz 2019
SWAP silnika 1500 na 2.0 20VT (Lancia Kappa)
-
-
Póki co jest silnik….
-
-
Póki co jest silnik….
-
-
Póki co jest silnik….
-
-
Osprzęt odkręcony. Czas na adapter łączący ze skrzynią BMW
-
-
Dotarła już skrzynia. To 6-biegowy ZF (BMW E46). Teraz czas na adapter skrzyni i koło zamachowe ze sprzęgłem
-
-
Nowe sprzęgło LUK wraz z customowym kołem zamachowym już czekają
-
-
Nowe sprzęgło LUK wraz z customowym kołem zamachowym już czekają
-
-
Nowe sprzęgło LUK wraz z customowym kołem zamachowym już czekają
-
-
W końcu dotarł nasz pacjent! LADA 1500
-
-
W końcu dotarł nasz pacjent! LADA 1500
-
-
W końcu dotarł nasz pacjent! LADA 1500
-
-
Zabieramy się do pracy
-
-
Komora wyczyszczona ze zbędnych elementów…będzie ciasno
-
-
Pierwsza przymiarka
-
-
Nadeszła długo oczekiwana paczka
-
-
Zabieramy się za montaż przekładni kierowniczej
-
-
Zabieramy się za montaż przekładni kierowniczej
-
-
Uchwyty przekładni kierowniczej gotowe
-
-
Uchwyty przekładni kierowniczej gotowe
-
-
Przekładnia na miejscu, po wyjęciu trawersu mocowania zostaną obspawane i odpowiednio wzmocnione
-
-
Kolejna przymiarka..
-
-
Termostat trzeba przenieść gdzieś indziej z powodu braku miejsca
-
-
Termostat trzeba przenieść gdzieś indziej z powodu braku miejsca
-
-
Jedna flansz łapy silnika gotowa
-
-
Wałek kolumny skonstruowany
-
-
Odma została przeniesiona (na nią też nie było już miejsca)
-
-
Adaptery końcówek drążków gotowe
-
-
Adaptery końcówek drążków gotowe
-
-
Podpora kolumny (dla precyzyjniejszego prowadzenia) też gotowa
-
-
Modyfikacje układu chłodzenia i ogrzewania
-
-
Czas na budowę miski oleju…
-
-
Kolektor ssący również do przeróbki
-
-
Powoli powstaje miska oleju
-
-
Kolejne elementy dotarły
-
-
Końcówki drążków
-
-
-
Po przerwie wracamy do pracy nad Ladą. Na pierwszy rzut – hamulce przednie. Z uwagi na 14″ felgi wybór padł na wentylowane tarcze 257mm oraz zaciski Fiata Bravo / Marea
-
-
Lakier zabezpieczony przed zabrudzeniami, można działać.
-
-
Czas na tył. Bębny zostaną zastąpione tarczami 240mm
-
-
W międzyczasie dotarły nowe felgi, na których będzie poruszać się Lada
-
-
Nowe tylne zaciski
-
-
Prototyp adaptera tylnego hamulca gotowy.
-
-
Przymiarka koła
-
-
Prototyp adaptera przedniego gotowy.
-
-
Dość ciasno ale zmieściło się
-
-
Kolejne przymiarki
-
-
Przy okazji zwrotnice zostaną wypiaskowane i pomalowane proszkowo
-
-
Mocowanie akumulatora zostało usunięte
-
-
Zestaw zmontowany i przygotowany do przymiarek
-
-
Komora przygotowana na przyjęcie nowego silnika
-
-
Przednie zaciski gotowe
-
-
Niestety nie obejdzie się bez cięcia tunelu
-
-
Nacinane tarcze już czekają na montaż
-
-
Wreszcie dotarły opony
-
-
Wreszcie dotarły opony
-
-
Czas na mocowanie poduszek silnika
-
-
Czas na mocowanie poduszek silnika
-
-
Uchwyty poduszek silnika gotowe
-
-
Uchwyty poduszek silnika gotowe
-
-
Uchwyty poduszek silnika gotowe
-
-
Uchwyty poduszek silnika gotowe
-
-
Uchwyty poduszek silnika gotowe
-
-
Adaptery hamulców wreszcie gotowe do montażu
-
-
Śruby po galwanizacji
-
-
Uchwyty po galwanizacji
-
-
Uchwyty po galwanizacji
-
-
Łapy silnika w produkcji
-
-
Łapy silnika w produkcji
-
-
-
Łapy silnika gotowe
-
-
Czas na modyfikację kolektora ssącego. W naszym projekcie będzie on zamontowany niejako do góry nogami, dlatego wszystkie króćce i uchwyty wystają do góry prosto w maskę. Na początek zaślepiliśmy wszystkie niepotrzebne otwory. Potem część z nich odwzorujemy od spodu.
-
-
Dla porównania oryginalny kolektor
-
-
Łapy na miejscu
-
-
Łapy na miejscu
-
-
Z kolektora zostały usunięte zbędne elementy.
-
-
Nowa, wydajniejsza pompa hamulcowa
-
-
Tylne hamulce gotowe
-
-
Łapa skrzyni biegów gotowa
-
-
Nowe przewody hamulcowe zamontowane
-
-
Tunel odbudowany.
-
-
Przy okazji „zmęczone” już sworznie wymienimy na nowe radzieckie oryginały 🙂
-
-
Spawamy mocowania silnika. Tym razem już na gotowo
-
-
Spawamy mocowania silnika. Tym razem już na gotowo
-
-
Czas na kolektor wydechowy
-
-
Czas na kolektor wydechowy
-
-
Czas na kolektor wydechowy
-
-
Czas na kolektor wydechowy
-
-
Dotarły nowe części
-
-
Dotarły nowe części
-
-
Trawers i łapa skrzyni w kolorze
-
-
Małymi kroczkami…..kolektor nabiera kształtu
-
-
Kolektor in progress…
-
-
Kolektor in progress…
-
-
Nowe gadżety dotarły
-
-
-
Nowe gadżety dotarły
-
-
Nowe gadżety dotarły
-
-
Prawie gotowe
-
-
Prawie gotowe
-
-
Prawie gotowe
-
-
Prawie gotowe
-
-
Kolektor wyspawany, teraz szlif płaszczyzn
-
-
Czas na miskę oleju
-
-
Kolektor gotowy
-
-
Kolektor gotowy
-
-
Miska w trakcie
-
-
Blok został odświeżony i polakierowany
-
-
Blok został odświeżony i polakierowany
-
-
Zmodyfikowana łapa
-
-
Czas na montaż nowego rozrządu
-
-
Czas na montaż nowego rozrządu
-
-
Miska oleju gotowa.
-
-
Miska oleju gotowa.
-
-
Miska oleju gotowa.
-
-
Rozrząd spięty. Teraz przegląd panewek…
-
-
O ile panewki głowne wyglądają jak nowe, o tyle korbowdowe wykazują już pewne zużycie. Wymieniamy od razu na nowe
-
-
O ile panewki głowne wyglądają jak nowe, o tyle korbowdowe wykazują już pewne zużycie. Wymieniamy od razu na nowe
-
-
Przy okazji prac mechanicznych, poszycie tapicerek zostanie zmienione pod kolor kubełków
-
-
Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy..
-
-
Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy..
-
-
Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy..
-
-
Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy…
-
-
Trwa kompletowanie śrub, uchwytów itp. Montaż silnika coraz bliżej…
-
-
Miska zamontowana
-
-
Napęd gotowy do montażu
-
-
Napęd gotowy do montażu
-
-
No i motor w budzie
-
-
No i motor w budzie
-
-
No i motor w budzie
-
-
No i motor w budzie
-
-
No i motor w budzie
-
-
Trawers na miejscu
-
-
Trawers na miejscu
-
-
Zawieszenie poskładane
-
-
Dotarł też już tłumik z MGmotorsport.
-
-
Powoli przybywa pod maską
-
-
Powoli przybywa pod maską
-
-
Powoli przybywa pod maską
-
-
Układ paliwowy w toku…
-
-
Układ paliwowy w toku…
-
-
Układ paliwowy w toku…
-
-
Nowe przewody hamulcowe
-
-
Kolektor zawinięty i zamontowany
-
-
Przewody w stalowym oplocie zamontowane.
-
-
Przewody w stalowym oplocie zamontowane.
-
-
Układ paliwowy prawie gotowy
-
-
Porywa pomalowana
-
-
Porywa pomalowana
-
-
Od razu po urlopie wracamy do prac nad Ladą. Coraz bliżej końca prac. Na pierwszy ogień – wydech
-
-
Od razu po urlopie wracamy do prac nad Ladą. Coraz bliżej końca prac. Na pierwszy ogień – wydech
-
-
DP na miejscu
-
-
DP na miejscu
-
-
DP na miejscu
-
-
Czas na układ dolotowy i wodny cooler. Przymiarki…
-
-
Czas na układ dolotowy i wodny cooler. Przymiarki…
-
-
Element układu chłodzenia prawie gotowy
-
-
Część dolotu gotowa, jeszcze tylko lakier i montaż
-
-
Oil catch tank i blow off oczywiście od Properfekt
-
-
Nowe części dotarły
-
-
Trochę alu do malowania
-
-
Dolot w lakierze
-
-
Chłodnica wody pomalowana
-
-
Powoli do przodu…
-
-
Chłodnica wody na miejscu
-
-
Wróciły elementy z galwanizacji
-
-
Wróciły elementy z galwanizacji
-
-
-
Układ chłodzenia prawie gotowy
-
-
Układ chłodzenia prawie gotowy
-
-
Pod maską przybywa…
-
-
Pod maską przybywa…
-
-
Pod maską przybywa…
-
-
Linka ręcznego gotowa
-
-
Chłodnice oleju i układu coolera na miejscu
-
-
Zaczynam pracę nad elektryką
-
-
Zaczynam pracę nad elektryką
-
-
Wiązka przygotowana do podłączenia EMU. Do podpięcia ok 70 przewodów
-
-
Elektryka już prawie gotowa na podpinanie EMU
-
-
Elektryka już prawie gotowa na podpinanie EMU
-
-
Elektryka już prawie gotowa na podpinanie EMU
-
-
Pierwsza Lada z ABSem:)
-
-
Elektryka na finishu
-
-
Elektryka na finishu
-
-
Ciąg dalszy instalacji. Tym razem wewnątrz kabiny
-
-
Ciąg dalszy instalacji. Tym razem wewnątrz kabiny
-
-
Taki wyłącznik wykorzystam do zmiany mapy silnika
-
-
Pod maską nadal przybywa
-
-
Oil Catch Tank od Properfekt jest już zamontowany i podłączony
-
-
Blow-off Properfekt na miejscu
-
-
Watercooler podłączony
-
-
Nawet końcówki hydrauliczne musiały zostać zmodyfikowane na potrzeby tego projektu. Po modyfikacji oczywiście zostały ponownie zgalwanizowane.
-
-
Coraz bliżej…
-
-
Coraz bliżej…
-
-
Znów zaczyna przypominać samochód 🙂
-
-
Ostatnie elementy wróciły z lakierni.
-
-
Wydech w trakcie…
-
-
W miedzyczasie podpinam EMU BLACK
-
-
Wydech w trakcie…
-
-
Wydech w trakcie…
-
-
Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
-
-
Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
-
-
Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
-
-
Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
-
-
Elektryka na finishu
-
-
Customowy, dedykowany drążek stabilizatora
-
-
Customowy, dedykowany drążek stabilizatora już na miejscu
-
-
Dywan uszyty, można rozpocząć składanie wnętrza. R-Design
-
-
Jeden fotel już na miejscu
-
-
Przy okazji poprawiliśmy montaż głośników, które były schowane…pod wygłuszeniem
-
-
Prace na finishu 😉
-
-
Prace na finishu 😉
-
-
Prace na finishu 😉
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Niemal GOTOWE!
-
-
Napęd linki szybkościomierza podłączony
-
-
Aby obniżyć temperaturę w komorze silnika MP Classic przebudowało maskę wspawując wyloty powietrza. Perfekcyjna robota. Po spawaniu nie ma śladu.
-
-
Aby obniżyć temperaturę w komorze silnika MP Classic przebudowało maskę wspawując wyloty powietrza. Perfekcyjna robota. Po spawaniu nie ma śladu.
-
-
Aby obniżyć temperaturę w komorze silnika MP Classic przebudowało maskę wspawując wyloty powietrza. Perfekcyjna robota. Po spawaniu nie ma śladu.