25 Wrz 2019

SWAP silnika 1500 na 2.0 20VT (Lancia Kappa)
- Póki co jest silnik….
- Póki co jest silnik….
- Póki co jest silnik….
- Osprzęt odkręcony. Czas na adapter łączący ze skrzynią BMW
- Dotarła już skrzynia. To 6-biegowy ZF (BMW E46). Teraz czas na adapter skrzyni i koło zamachowe ze sprzęgłem
- Nowe sprzęgło LUK wraz z customowym kołem zamachowym już czekają
- Nowe sprzęgło LUK wraz z customowym kołem zamachowym już czekają
- Nowe sprzęgło LUK wraz z customowym kołem zamachowym już czekają
- W końcu dotarł nasz pacjent! LADA 1500
- W końcu dotarł nasz pacjent! LADA 1500
- W końcu dotarł nasz pacjent! LADA 1500
- Zabieramy się do pracy
- Komora wyczyszczona ze zbędnych elementów…będzie ciasno
- Pierwsza przymiarka
- Nadeszła długo oczekiwana paczka
- Zabieramy się za montaż przekładni kierowniczej
- Zabieramy się za montaż przekładni kierowniczej
- Uchwyty przekładni kierowniczej gotowe
- Uchwyty przekładni kierowniczej gotowe
- Przekładnia na miejscu, po wyjęciu trawersu mocowania zostaną obspawane i odpowiednio wzmocnione
- Kolejna przymiarka..
- Termostat trzeba przenieść gdzieś indziej z powodu braku miejsca
- Termostat trzeba przenieść gdzieś indziej z powodu braku miejsca
- Jedna flansz łapy silnika gotowa
- Wałek kolumny skonstruowany
- Odma została przeniesiona (na nią też nie było już miejsca)
- Adaptery końcówek drążków gotowe
- Adaptery końcówek drążków gotowe
- Podpora kolumny (dla precyzyjniejszego prowadzenia) też gotowa
- Modyfikacje układu chłodzenia i ogrzewania
- Czas na budowę miski oleju…
- Kolektor ssący również do przeróbki
- Powoli powstaje miska oleju
- Kolejne elementy dotarły
- Końcówki drążków
- Po przerwie wracamy do pracy nad Ladą. Na pierwszy rzut – hamulce przednie. Z uwagi na 14″ felgi wybór padł na wentylowane tarcze 257mm oraz zaciski Fiata Bravo / Marea
- Lakier zabezpieczony przed zabrudzeniami, można działać.
- Czas na tył. Bębny zostaną zastąpione tarczami 240mm
- W międzyczasie dotarły nowe felgi, na których będzie poruszać się Lada
- Nowe tylne zaciski
- Prototyp adaptera tylnego hamulca gotowy.
- Przymiarka koła
- Prototyp adaptera przedniego gotowy.
- Dość ciasno ale zmieściło się
- Kolejne przymiarki
- Przy okazji zwrotnice zostaną wypiaskowane i pomalowane proszkowo
- Mocowanie akumulatora zostało usunięte
- Zestaw zmontowany i przygotowany do przymiarek
- Komora przygotowana na przyjęcie nowego silnika
- Przednie zaciski gotowe
- Niestety nie obejdzie się bez cięcia tunelu
- Nacinane tarcze już czekają na montaż
- Wreszcie dotarły opony
- Wreszcie dotarły opony
- Czas na mocowanie poduszek silnika
- Czas na mocowanie poduszek silnika
- Uchwyty poduszek silnika gotowe
- Uchwyty poduszek silnika gotowe
- Uchwyty poduszek silnika gotowe
- Uchwyty poduszek silnika gotowe
- Uchwyty poduszek silnika gotowe
- Adaptery hamulców wreszcie gotowe do montażu
- Śruby po galwanizacji
- Uchwyty po galwanizacji
- Uchwyty po galwanizacji
- Łapy silnika w produkcji
- Łapy silnika w produkcji
- Łapy silnika gotowe
- Czas na modyfikację kolektora ssącego. W naszym projekcie będzie on zamontowany niejako do góry nogami, dlatego wszystkie króćce i uchwyty wystają do góry prosto w maskę. Na początek zaślepiliśmy wszystkie niepotrzebne otwory. Potem część z nich odwzorujemy od spodu.
- Dla porównania oryginalny kolektor
- Łapy na miejscu
- Łapy na miejscu
- Z kolektora zostały usunięte zbędne elementy.
- Nowa, wydajniejsza pompa hamulcowa
- Tylne hamulce gotowe
- Łapa skrzyni biegów gotowa
- Nowe przewody hamulcowe zamontowane
- Tunel odbudowany.
- Przy okazji „zmęczone” już sworznie wymienimy na nowe radzieckie oryginały 🙂
- Spawamy mocowania silnika. Tym razem już na gotowo
- Spawamy mocowania silnika. Tym razem już na gotowo
- Czas na kolektor wydechowy
- Czas na kolektor wydechowy
- Czas na kolektor wydechowy
- Czas na kolektor wydechowy
- Dotarły nowe części
- Dotarły nowe części
- Trawers i łapa skrzyni w kolorze
- Małymi kroczkami…..kolektor nabiera kształtu
- Kolektor in progress…
- Kolektor in progress…
- Nowe gadżety dotarły
- Nowe gadżety dotarły
- Nowe gadżety dotarły
- Prawie gotowe
- Prawie gotowe
- Prawie gotowe
- Prawie gotowe
- Kolektor wyspawany, teraz szlif płaszczyzn
- Czas na miskę oleju
- Kolektor gotowy
- Kolektor gotowy
- Miska w trakcie
- Blok został odświeżony i polakierowany
- Blok został odświeżony i polakierowany
- Zmodyfikowana łapa
- Czas na montaż nowego rozrządu
- Czas na montaż nowego rozrządu
- Miska oleju gotowa.
- Miska oleju gotowa.
- Miska oleju gotowa.
- Rozrząd spięty. Teraz przegląd panewek…
- O ile panewki głowne wyglądają jak nowe, o tyle korbowdowe wykazują już pewne zużycie. Wymieniamy od razu na nowe
- O ile panewki głowne wyglądają jak nowe, o tyle korbowdowe wykazują już pewne zużycie. Wymieniamy od razu na nowe
- Przy okazji prac mechanicznych, poszycie tapicerek zostanie zmienione pod kolor kubełków
- Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy..
- Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy..
- Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy..
- Kolejne elementy wróciły z galwanizacji. Składamy…
- Trwa kompletowanie śrub, uchwytów itp. Montaż silnika coraz bliżej…
- Miska zamontowana
- Napęd gotowy do montażu
- Napęd gotowy do montażu
- No i motor w budzie
- No i motor w budzie
- No i motor w budzie
- No i motor w budzie
- No i motor w budzie
- Trawers na miejscu
- Trawers na miejscu
- Zawieszenie poskładane
- Dotarł też już tłumik z MGmotorsport.
- Powoli przybywa pod maską
- Powoli przybywa pod maską
- Powoli przybywa pod maską
- Układ paliwowy w toku…
- Układ paliwowy w toku…
- Układ paliwowy w toku…
- Nowe przewody hamulcowe
- Kolektor zawinięty i zamontowany
- Przewody w stalowym oplocie zamontowane.
- Przewody w stalowym oplocie zamontowane.
- Układ paliwowy prawie gotowy
- Porywa pomalowana
- Porywa pomalowana
- Od razu po urlopie wracamy do prac nad Ladą. Coraz bliżej końca prac. Na pierwszy ogień – wydech
- Od razu po urlopie wracamy do prac nad Ladą. Coraz bliżej końca prac. Na pierwszy ogień – wydech
- DP na miejscu
- DP na miejscu
- DP na miejscu
- Czas na układ dolotowy i wodny cooler. Przymiarki…
- Czas na układ dolotowy i wodny cooler. Przymiarki…
- Element układu chłodzenia prawie gotowy
- Część dolotu gotowa, jeszcze tylko lakier i montaż
- Oil catch tank i blow off oczywiście od Properfekt
- Nowe części dotarły
- Trochę alu do malowania
- Dolot w lakierze
- Chłodnica wody pomalowana
- Powoli do przodu…
- Chłodnica wody na miejscu
- Wróciły elementy z galwanizacji
- Wróciły elementy z galwanizacji
- Układ chłodzenia prawie gotowy
- Układ chłodzenia prawie gotowy
- Pod maską przybywa…
- Pod maską przybywa…
- Pod maską przybywa…
- Linka ręcznego gotowa
- Chłodnice oleju i układu coolera na miejscu
- Zaczynam pracę nad elektryką
- Zaczynam pracę nad elektryką
- Wiązka przygotowana do podłączenia EMU. Do podpięcia ok 70 przewodów
- Elektryka już prawie gotowa na podpinanie EMU
- Elektryka już prawie gotowa na podpinanie EMU
- Elektryka już prawie gotowa na podpinanie EMU
- Pierwsza Lada z ABSem:)
- Elektryka na finishu
- Elektryka na finishu
- Ciąg dalszy instalacji. Tym razem wewnątrz kabiny
- Ciąg dalszy instalacji. Tym razem wewnątrz kabiny
- Taki wyłącznik wykorzystam do zmiany mapy silnika
- Pod maską nadal przybywa
- Oil Catch Tank od Properfekt jest już zamontowany i podłączony
- Blow-off Properfekt na miejscu
- Watercooler podłączony
- Nawet końcówki hydrauliczne musiały zostać zmodyfikowane na potrzeby tego projektu. Po modyfikacji oczywiście zostały ponownie zgalwanizowane.
- Coraz bliżej…
- Coraz bliżej…
- Znów zaczyna przypominać samochód 🙂
- Ostatnie elementy wróciły z lakierni.
- Wydech w trakcie…
- W miedzyczasie podpinam EMU BLACK
- Wydech w trakcie…
- Wydech w trakcie…
- Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
- Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
- Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
- Wydech gotowy. Tłumik MGmotorsport
- Elektryka na finishu
- Customowy, dedykowany drążek stabilizatora
- Customowy, dedykowany drążek stabilizatora już na miejscu
- Dywan uszyty, można rozpocząć składanie wnętrza. R-Design
- Jeden fotel już na miejscu
- Przy okazji poprawiliśmy montaż głośników, które były schowane…pod wygłuszeniem
- Prace na finishu 😉
- Prace na finishu 😉
- Prace na finishu 😉
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Niemal GOTOWE!
- Napęd linki szybkościomierza podłączony
- Aby obniżyć temperaturę w komorze silnika MP Classic przebudowało maskę wspawując wyloty powietrza. Perfekcyjna robota. Po spawaniu nie ma śladu.
- Aby obniżyć temperaturę w komorze silnika MP Classic przebudowało maskę wspawując wyloty powietrza. Perfekcyjna robota. Po spawaniu nie ma śladu.
- Aby obniżyć temperaturę w komorze silnika MP Classic przebudowało maskę wspawując wyloty powietrza. Perfekcyjna robota. Po spawaniu nie ma śladu.