15 Lut 2015
Trafił do nas kolejny t-jet. Tym razem mamy sporo pracy. Trzeba poskładać osprzęt i uruchomić silnik, zamontować wspomaganie kierownicy, wspawać wzmocnienie czołowe itd…
BAZA:
• Fiat Cinquecento 1.4 T-JET (bazowo 120KM)
• Zamontowany silnik i skrzynia biegów 6-bieg
• Gotowy kolektor wydechowy
PO MODYFIKACJACH:
• Dwie mapy: słabsza na ulicę – 214KM, 243Nm; druga – mocniejsza 285KM, 314Nm
• Turbo Garrett GT28
• Montaż i modyfikacja wzmocnienia czołowego
• Downpipe by TRS Racing
• Customowy intercooler by TRS Racing
• Układ dolotowy by TRS Racing
• Montaż elektrycznego wspomagania kierownicy z Fiata Seicento
• Montaż całej instalacji elektrycznej w samochodzie
• Duża przepustnica
• Wtryskiwacze 520cm3
• Sterownik Ecumaster EMU
• Układ chłodzenia by TRS Racing
• Aluminiowa chłodnica wody wykonana na zamówienie
• Chłodnica oleju oraz termostat MOCAL
• Chłodnica wody, oleju i intercooler pomalowane proszkowo na czarny mat
• Oil catch tank PROPERFEKT
• Shiftlight zamontowany w liczniku
• Aluminiowe elementy dolotu oraz rozpórka pomalowane proszkowo
• Układ wydechowy z nierdzewki by MG Motorsport
• Tarcza sprzęgła ze spiekiem
• Dodatkowe wskaźniki – Boost i Temperatura oleju
• Płynna regulacja kontroli trakcji
• Montaż kpl wnętrza
• Flokowana zmodyfikowana pod wspomaganie deska rozdzielcza
• Zbiorniczek spryskiwaczy przeniesiony do bagażnika
• Akumulator przeniesiony do bagażnika
• Nowy zbiornik paliwa
• Wydajniejszy kolektor ssący
-
-
Pacjent
-
-
Kilka części do zamontowania:)
-
-
-
Silnik 1.4 16V T-Jet. Rurowy kolektor wydechowy zbudowany pod turbo Garrett. Skrzynia biegów 6-bieg.
-
-
Turbosprężarka Garrett
-
-
Czołowe wstawione
-
-
Czołowe wstawione, udało się wygospodarować nieco miejsca na kolektor
-
-
Mało miejsca na downpipe, ale jakoś trzeba będzie się zmieścić
-
-
Tu też za blisko, trzeba będzie przekręcić nieco turbo.
-
-
Takie „kwiatki” trzeba usunąć, poprawić
-
-
Downpipe wygląda średnio, trzeba będzie go przerobić. Nie mieści się w obrysie auta:)
-
-
Downpipe wygląda średnio, trzeba będzie go przerobić. Nie mieści się w obrysie auta:)
-
-
Przebudowałem nieco kolektor i teraz turbo pasuje:)
-
-
Przebudowałem nieco kolektor i teraz turbo pasuje:)
-
-
Przebudowałem nieco kolektor i teraz turbo pasuje:)
-
-
Kolektor zawinięty nowym bandażem. Gotowy do montażu
-
-
Kolektor zawinięty nowym bandażem. Gotowy do montażu
-
-
Łapiemy powoli bryłę
-
-
Down pipe wyspawany. Pozostało przyspawać V-Band i gwint pod sondę.
-
-
Down pipe wyspawany. Pozostało przyspawać V-Band i gwint pod sondę.
-
-
Standardowy intercooler trzeba spasować do potrzeb tego projektu
-
-
Zbiorniczki odcięte, będziemy konstruować nowe.
-
-
Konstruujemy cooler
-
-
Zrobiliśmy otwór technologiczny w nadkolu, tędy przebiegnie orurowanie turbo-cooler-przepustnica
-
-
Cooler gotowy, jeszcze tylko lakiernia porszkowa
-
-
Cooler gotowy, jeszcze tylko lakiernia porszkowa
-
-
Nawiew powietrza na cooler w zderzaku.
-
-
Przymiarki wspomagania
-
-
Przymiarki wspomagania
-
-
Downpipe gotowa
-
-
Downpipe gotowa
-
-
Downpipe gotowa
-
-
Downpipe gotowa. Zawinięta bandarzem
-
-
Downpipe gotowa. Zawinięta bandarzem
-
-
Turbo i downpipe na miejscu
-
-
Turbo i downpipe na miejscu
-
-
Intercooler pomalowany proszkowo
-
-
Intercooler pomalowany proszkowo
-
-
Intercooler Już na miejscu
-
-
Część dolotu skonstruowana
-
-
Intercooler Już na miejscu
-
-
Odświeżone koło foniczne, gotowe do montażu
-
-
Wspomaganie dopasowane. Kolumna już na miejscu
-
-
Wkrótce trzeba będzie zająć się instalacją auta
-
-
Smarowanie turbiny już podpięte
-
-
Chłodzenie turbiny też podpięte
-
-
Kolejne brakujące części
-
-
Elektryka….
-
-
Elektryka….
-
-
W końcu dotarła właściwa przepustnica.
-
-
Wydajniejsze wtryski już są
-
-
Adapter przepustnicy wreszcie gotowy
-
-
Deska na miejscu.
-
-
Dalszy ciąg składania wnętrza
-
-
Dalszy ciąg składania wnętrza
-
-
Sterownik silnika już czeka
-
-
Zbiorniczek płynu hamulcowego. Oryginalny niestety nie zmieści się.
-
-
W międzyczasie konstruuję układ chłodzenia. Pod maską robi się coraz ciaśniej
-
-
W międzyczasie konstruuję układ chłodzenia. Pod maską robi się coraz ciaśniej
-
-
W międzyczasie konstruuję układ chłodzenia. Pod maską robi się coraz ciaśniej
-
-
Element układu chłodzenia gotowy do montażu
-
-
Rurka wodna na miejscu
-
-
Podłączamy układ paliwowy, serwo, nagrzewnicę itp
-
-
Dotarła osłona rozrządu
-
-
Oil catch tank PROPERFEKT
-
-
Oil catch tank PROPERFEKT
-
-
Kolejny element dotarł
-
-
Filtr powietrza K&N na miejscu
-
-
Zbiorniczek płynu chłodniczego i oil catch tank zamontowane
-
-
Zbiorniczek płynu chłodniczego i oil catch tank zamontowane
-
-
Dioda shift lighta zamontowana
-
-
Zapinki maski na miejscu
-
-
Zapinki maski na miejscu
-
-
Elektryka w toku…
-
-
Zbiorniczek płynu hamulcowego na miejscu. Coraz ciaśniej….
-
-
Dotarła chłodnica robiona na zamówienie
-
-
Dotarła chłodnica robiona na zamówienie
-
-
Przymiarki chłodnicy wody i oleju
-
-
Zestaw chłodzący:)
-
-
Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Rozpórka
-
-
Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Rozpórka
-
-
Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Dolot
-
-
Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Dolot
-
-
Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Chłodnica wody
-
-
Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Chłodnica wody
-
-
Dzisiaj dotarł kpl układ wydechowy z nierdzewki od MG Motorsport
-
-
Dzisiaj dotarł kpl układ wydechowy z nierdzewki od MG Motorsport
-
-
Dzisiaj dotarł kpl układ wydechowy z nierdzewki od MG Motorsport
-
-
EBC już mamy….a tarczy sprzęgła nadal nie ma.
-
-
Wreszcie dotarła tarcza sprzęgła
-
-
Wreszcie dotarła tarcza sprzęgła
-
-
Chłodnice na miejscu, dolot poskładany…coraz bliżej finału.
-
-
Chłodnice na miejscu, dolot poskładany…coraz bliżej finału.
-
-
Przewód układu chłodzenia wyspawany i wstępnie wytrawiony.
-
-
Przewody chłodnicy oleju
-
-
Przewód układu chłodzenia gotowy.
-
-
Coraz ciaśniej
-
-
Coraz ciaśniej
-
-
Przyszedł czas na wydech.
-
-
Wydech wyspawany.
-
-
Prawie gotowe. Zaraz po nowym roku jedzie na strojenie
-
-
Prawie gotowe. Zaraz po nowym roku jedzie na strojenie
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
-
-
Dodatkowe wskaźniki
-
-
Płynna regulacja kontroli trakcji
-
-
Płynna regulacja kontroli trakcji
-
-
Wnętrze poskładane
-
-
Wnętrze poskładane
-
-
Wnętrze poskładane
-
-
Zbiorniczek spryskiwacza w bagażniku
-
-
Akumulator przeniesiony do bagażnika
-
-
GOTOWE! 🙂
-
-
GOTOWE! 🙂
-
-
😉
-
-
Mała bestia;)
-
-
Wykres mocy przy 1.6 Bar ale ze względów bezpieczeństwa dla skrzyni biegów obniżyliśmy do 1.4 Bar
-
-
Pierwsza mapa, „na codzień”
-
-
Mapa druga 1.4 Bar
-
-
Fiat CC powrócił. Zmieniamy kolektor ssący, kilka dodatkowych zabiegów i podnosimy doładowanie
-
-
Fiat CC powrócił. Zmieniamy kolektor ssący, kilka dodatkowych zabiegów i podnosimy doładowanie
-
-
Fiat CC powrócił. Zmieniamy kolektor ssący, kilka dodatkowych zabiegów i podnosimy doładowanie
-
-
Oryginalny kolektor zdemontowany
-
-
Nowy czeka już na montaż
-
-
Kolektor ssący jest już na miejscu. Teraz czas na dostosowanie układu dolotowego.
-
-
Kolektor ssący jest już na miejscu. Teraz czas na dostosowanie układu dolotowego.
-
-
Rura dolotu gotowa. Pomalowana oczywiście w Saw-Cars
-
-
Pod maską w zasadzie poskładane. Czekamy jeszcze tylko na części do przeróbki licznika
-
-
Pod maską w zasadzie poskładane. Czekamy jeszcze tylko na części do przeróbki licznika