
Trafił do nas kolejny t-jet. Tym razem mamy sporo pracy. Trzeba poskładać osprzęt i uruchomić silnik, zamontować wspomaganie kierownicy, wspawać wzmocnienie czołowe itd…
BAZA:
• Fiat Cinquecento 1.4 T-JET (bazowo 120KM)
• Zamontowany silnik i skrzynia biegów 6-bieg
• Gotowy kolektor wydechowy
PO MODYFIKACJACH:
• Dwie mapy: słabsza na ulicę – 214KM, 243Nm; druga – mocniejsza 285KM, 314Nm
• Turbo Garrett GT28
• Montaż i modyfikacja wzmocnienia czołowego
• Downpipe by TRS Racing
• Customowy intercooler by TRS Racing
• Układ dolotowy by TRS Racing
• Montaż elektrycznego wspomagania kierownicy z Fiata Seicento
• Montaż całej instalacji elektrycznej w samochodzie
• Duża przepustnica
• Wtryskiwacze 520cm3
• Sterownik Ecumaster EMU
• Układ chłodzenia by TRS Racing
• Aluminiowa chłodnica wody wykonana na zamówienie
• Chłodnica oleju oraz termostat MOCAL
• Chłodnica wody, oleju i intercooler pomalowane proszkowo na czarny mat
• Oil catch tank PROPERFEKT
• Shiftlight zamontowany w liczniku
• Aluminiowe elementy dolotu oraz rozpórka pomalowane proszkowo
• Układ wydechowy z nierdzewki by MG Motorsport
• Tarcza sprzęgła ze spiekiem
• Dodatkowe wskaźniki – Boost i Temperatura oleju
• Płynna regulacja kontroli trakcji
• Montaż kpl wnętrza
• Flokowana zmodyfikowana pod wspomaganie deska rozdzielcza
• Zbiorniczek spryskiwaczy przeniesiony do bagażnika
• Akumulator przeniesiony do bagażnika
• Nowy zbiornik paliwa
• Wydajniejszy kolektor ssący
- Pacjent
- Kilka części do zamontowania:)
- Silnik 1.4 16V T-Jet. Rurowy kolektor wydechowy zbudowany pod turbo Garrett. Skrzynia biegów 6-bieg.
- Turbosprężarka Garrett
- Czołowe wstawione
- Czołowe wstawione, udało się wygospodarować nieco miejsca na kolektor
- Mało miejsca na downpipe, ale jakoś trzeba będzie się zmieścić
- Tu też za blisko, trzeba będzie przekręcić nieco turbo.
- Takie „kwiatki” trzeba usunąć, poprawić
- Downpipe wygląda średnio, trzeba będzie go przerobić. Nie mieści się w obrysie auta:)
- Downpipe wygląda średnio, trzeba będzie go przerobić. Nie mieści się w obrysie auta:)
- Przebudowałem nieco kolektor i teraz turbo pasuje:)
- Przebudowałem nieco kolektor i teraz turbo pasuje:)
- Przebudowałem nieco kolektor i teraz turbo pasuje:)
- Kolektor zawinięty nowym bandażem. Gotowy do montażu
- Kolektor zawinięty nowym bandażem. Gotowy do montażu
- Łapiemy powoli bryłę
- Down pipe wyspawany. Pozostało przyspawać V-Band i gwint pod sondę.
- Down pipe wyspawany. Pozostało przyspawać V-Band i gwint pod sondę.
- Standardowy intercooler trzeba spasować do potrzeb tego projektu
- Zbiorniczki odcięte, będziemy konstruować nowe.
- Konstruujemy cooler
- Zrobiliśmy otwór technologiczny w nadkolu, tędy przebiegnie orurowanie turbo-cooler-przepustnica
- Cooler gotowy, jeszcze tylko lakiernia porszkowa
- Cooler gotowy, jeszcze tylko lakiernia porszkowa
- Nawiew powietrza na cooler w zderzaku.
- Przymiarki wspomagania
- Przymiarki wspomagania
- Downpipe gotowa
- Downpipe gotowa
- Downpipe gotowa
- Downpipe gotowa. Zawinięta bandarzem
- Downpipe gotowa. Zawinięta bandarzem
- Turbo i downpipe na miejscu
- Turbo i downpipe na miejscu
- Intercooler pomalowany proszkowo
- Intercooler pomalowany proszkowo
- Intercooler Już na miejscu
- Część dolotu skonstruowana
- Intercooler Już na miejscu
- Odświeżone koło foniczne, gotowe do montażu
- Wspomaganie dopasowane. Kolumna już na miejscu
- Wkrótce trzeba będzie zająć się instalacją auta
- Smarowanie turbiny już podpięte
- Chłodzenie turbiny też podpięte
- Kolejne brakujące części
- Elektryka….
- Elektryka….
- W końcu dotarła właściwa przepustnica.
- Wydajniejsze wtryski już są
- Adapter przepustnicy wreszcie gotowy
- Deska na miejscu.
- Dalszy ciąg składania wnętrza
- Dalszy ciąg składania wnętrza
- Sterownik silnika już czeka
- Zbiorniczek płynu hamulcowego. Oryginalny niestety nie zmieści się.
- W międzyczasie konstruuję układ chłodzenia. Pod maską robi się coraz ciaśniej
- W międzyczasie konstruuję układ chłodzenia. Pod maską robi się coraz ciaśniej
- W międzyczasie konstruuję układ chłodzenia. Pod maską robi się coraz ciaśniej
- Element układu chłodzenia gotowy do montażu
- Rurka wodna na miejscu
- Podłączamy układ paliwowy, serwo, nagrzewnicę itp
- Dotarła osłona rozrządu
- Oil catch tank PROPERFEKT
- Oil catch tank PROPERFEKT
- Kolejny element dotarł
- Filtr powietrza K&N na miejscu
- Zbiorniczek płynu chłodniczego i oil catch tank zamontowane
- Zbiorniczek płynu chłodniczego i oil catch tank zamontowane
- Dioda shift lighta zamontowana
- Zapinki maski na miejscu
- Zapinki maski na miejscu
- Elektryka w toku…
- Zbiorniczek płynu hamulcowego na miejscu. Coraz ciaśniej….
- Dotarła chłodnica robiona na zamówienie
- Dotarła chłodnica robiona na zamówienie
- Przymiarki chłodnicy wody i oleju
- Zestaw chłodzący:)
- Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Rozpórka
- Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Rozpórka
- Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Dolot
- Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Dolot
- Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Chłodnica wody
- Kolejne elementy wróciły z lakierowania. Chłodnica wody
- Dzisiaj dotarł kpl układ wydechowy z nierdzewki od MG Motorsport
- Dzisiaj dotarł kpl układ wydechowy z nierdzewki od MG Motorsport
- Dzisiaj dotarł kpl układ wydechowy z nierdzewki od MG Motorsport
- EBC już mamy….a tarczy sprzęgła nadal nie ma.
- Wreszcie dotarła tarcza sprzęgła
- Wreszcie dotarła tarcza sprzęgła
- Chłodnice na miejscu, dolot poskładany…coraz bliżej finału.
- Chłodnice na miejscu, dolot poskładany…coraz bliżej finału.
- Przewód układu chłodzenia wyspawany i wstępnie wytrawiony.
- Przewody chłodnicy oleju
- Przewód układu chłodzenia gotowy.
- Coraz ciaśniej
- Coraz ciaśniej
- Przyszedł czas na wydech.
- Wydech wyspawany.
- Prawie gotowe. Zaraz po nowym roku jedzie na strojenie
- Prawie gotowe. Zaraz po nowym roku jedzie na strojenie
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Auto prawie gotowe. Jeszcze tylko kilka elementów wnętrza i można oodać klientowi
- Dodatkowe wskaźniki
- Płynna regulacja kontroli trakcji
- Płynna regulacja kontroli trakcji
- Wnętrze poskładane
- Wnętrze poskładane
- Wnętrze poskładane
- Zbiorniczek spryskiwacza w bagażniku
- Akumulator przeniesiony do bagażnika
- GOTOWE! 🙂
- GOTOWE! 🙂
- 😉
- Mała bestia;)
- Wykres mocy przy 1.6 Bar ale ze względów bezpieczeństwa dla skrzyni biegów obniżyliśmy do 1.4 Bar
- Pierwsza mapa, „na codzień”
- Mapa druga 1.4 Bar
- Fiat CC powrócił. Zmieniamy kolektor ssący, kilka dodatkowych zabiegów i podnosimy doładowanie
- Fiat CC powrócił. Zmieniamy kolektor ssący, kilka dodatkowych zabiegów i podnosimy doładowanie
- Fiat CC powrócił. Zmieniamy kolektor ssący, kilka dodatkowych zabiegów i podnosimy doładowanie
- Oryginalny kolektor zdemontowany
- Nowy czeka już na montaż
- Kolektor ssący jest już na miejscu. Teraz czas na dostosowanie układu dolotowego.
- Kolektor ssący jest już na miejscu. Teraz czas na dostosowanie układu dolotowego.
- Rura dolotu gotowa. Pomalowana oczywiście w Saw-Cars
- Pod maską w zasadzie poskładane. Czekamy jeszcze tylko na części do przeróbki licznika
- Pod maską w zasadzie poskładane. Czekamy jeszcze tylko na części do przeróbki licznika