
BAZA:
• Fiat Punto Mk2 HGT 1.8 16V
• Skrzynia 5-bieg
PO MODYFIKACJACH:
• Dwie mapy: słabsza na ulicę – 243KM, 282Nm; druga – mocniejsza 316KM, 373Nm
• Turbo TD05H
• Downpipe by TRS Racing
• Customowy kolektor wydechowy TRS Racing
• Układ dolotowy by TRS Racing
• Customowy kolektor ssący
• Duża przepustnica
• Wtryskiwacze 560cm3
• Sterownik Ecumaster EMU
• Chłodnica oleju oraz termostat MOCAL
• Oil catch tank oraz blow off PROPERFEKT
• Shiftlight zamontowany w liczniku
• Customowy układ wydechowy by TRS Racing w oparciu o tłumiki MG Motorsport (dodatkowo wymienny
na sidepipe)
• Tarcza sprzęgła ze spiekiem
• Tablet łączący się z EMU za pomocą Bluetooth (wskazania temp i ciśnienia oleju, temp silnika,
obroty, EGT, AFR, aktualnego biegu itp)
• Pompa paliwa Bosch
• Szerokopasmowa sonda Lambda Bosch
Pierwotnie mieliśmy wymienić silnik w Cinquecento z 1.2 16VT na 1.4 TJET i uzyskać ok 260KM. Jednak stan karoserii i podwozia był opłakany.
- Pierwotny obiekt modyfikacji
- Pierwotny obiekt modyfikacji
- Pierwotny obiekt modyfikacji
- Pierwotny obiekt modyfikacji
Po krótkiej rozmowie z właścicielem karoseria Cinquecento została zamieniona na Fiata Punto HGT.
- Nowy (używany) silnik już czeka na nowe resztę brakujących części.
- Dziś dotarło kilka z zamówionych elementów. Czekamy na resztę.
- Przy okazji blok odświeżony i pomalowany
- Głowiczka już po lakierze
- Silnik przygotowany już czeka
- Po krótkiej rozmowie z właścicielem karoseria Cinquecento została zamieniona na Fiat Punto HGT.
- Wyciągamy silnik
- Komora wymyta. Czeka na nowe serce
- Silnik jest już w miarę skompletowany. Czekamy na resztę części
- Silnik jest już w miarę skompletowany. Czekamy na resztę części
- Kilka części do tego i dwóch kolejnych T-JETów
- Skrzynia już czeka
- W oczekiwaniu na wzmocnione sprzęgło montujemy cooler.
- No i silnik gotowy do montażu
- No i silnik gotowy do montażu
- Wzmocnione sprzęgło
- Wzmocnione sprzęgło
- Gotowy zespół napędowy
- Gotowy zespół napędowy
- Silnik wisi już w aucie.
- Silnik wisi już w aucie.
- Zaczynamy podłączanie. Wybieranie biegów już działa, teraz węże
- Przymiark kolektora
- Przymiark kolektora
- Jest i przepustnica
- Wreszcie utrafiliśmy turbosprężarkę w dobrym stanie
- Wreszcie utrafiliśmy turbosprężarkę w dobrym stanie
- Kolektor ssący ma już płaszczyznę, działamy dalej
- Przymiarki turbiny
- Przymiarki turbiny
- Kolektor wyspawany. Teraz tylko lakierowanie proszkowe w Saw-Cars i można montować.
- Ostatnia przymiarka kolektora
- Przymiarki turbiny
- Powoli kończymy kolektor wydechowy top mount
- Kolektor wydechowy gotowy. Pozostała jeszcze obróbka chemiczna i szlif płaszczyzny flansz
- Kolektor wydechowy gotowy. Pozostała jeszcze obróbka chemiczna i szlif płaszczyzny flansz
- Tak prezentuje się na silniku
- Tak prezentuje się na silniku
- Kolektor ssący też już gotowy do montażu
- Ssący na miejscu
- Ssący na miejscu
- Dolot prawie gotowy
- Dolot prawie gotowy
- Kolektor ma już płaszczyzny. Jeszcze tylko czyszczenie i można montować
- Pompa Bosch 040 żeby nie zabrakło paliwa
- Oil Catch Tank z Properfekt już czeka
- Linka gazu gotowa
- Czas na downpipe
- W weekend Punto dostało nowe koła
- Downpipe gotowa. Jeszcze bandaż i można montować
- Chłodnica oleju jest na miejscu
- Sonda szerokopasmowa Bosch
- Downpipe gotowa
- Downpipe gotowa
- Zaciski czterotłoczkowe BREMBO dla lepszego hamowania
- Odmy gotowe
- Odmy gotowe
- Nadszedł czas na elektryke
- Nadszedł czas na elektryke
- Elektryka z grubsza ogarnięta. Jutro pierwszy odpał.
- Przy okazji radio przenosimy na dół i wymieniamy niesprawny włącznik klimy
- Dotarła oczekiwana przesyłka z MGmotorsport
- Zabieramy się za układ wydechowy
- Powoli porządkujemy komorę silnika
- Wydech w trakcie…
- Przełącznik map zapłonu
- Wnętrze poskładane
- Dioda shift light zamontowana
- Wracamy do pracy nad punto. Podpinamy dodatkowe czujniki itp
- Dodatkowo w kabinie zagości tablet połączony z EMU
- Dodatkowo na życzenie klienta zrobiliśmy side pipe
- Dodatkowo na życzenie klienta zrobiliśmy side pipe
- Dodatkowo na życzenie klienta zrobiliśmy side pipe
- Pod maską gotowe
- Tablet już działa. Można monitorować pracę silnika
- GOTOWE!! 316KM, 373Nm