03 Maj 2020

Tym razem reanimujemy silnik 2.2 10V Turbo z Audi 200 Quattro. Przy okazji zlikwidujemy K-Jetronic i zastąpimy go elektronicznym wtryskiem sterowanym przez Ecumaster EMU
- Silnik dotarł w częściach
- Silnik dotarł w częściach
- Silnik dotarł w częściach
- Silnik dotarł w częściach
- Na początek rozbieramy
- Na początek rozbieramy
- Wreszcie coś się dzieje. Głowica naprawiona
- Pęknięcia zostały pospawane.
- Kolektor musimy zreanimować
- Kolektor musimy zreanimować
- Kolektor musimy zreanimować
- Kolejne części już po myciu
- Uszczelki też już są
- Elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo.
- Tyle tygodni czekania i nareszcie są! Kute tłoki JE PISTONS robione na zamówienie. Można dokończyć obróbkę bloku i wreszcie zacząć składać silnik
- Tyle tygodni czekania i nareszcie są! Kute tłoki JE PISTONS robione na zamówienie. Można dokończyć obróbkę bloku i wreszcie zacząć składać silnik
- Blok pomalowany, wkrótce zaczynamy składanie silnika
- Części już czekają. Zaczynamy składać silnik
- Części już czekają. Zaczynamy składać silnik
- Tłoki przygotowane.
- Nabiera kształtu
- Do przodu
- Do przodu
- Silnik w zasadzie gotowy. Brakuje tylko koła zamachowego ze sprzęgłem
- Silnik w zasadzie gotowy. Brakuje tylko koła zamachowego ze sprzęgłem
- Silnik w zasadzie gotowy. Brakuje tylko koła zamachowego ze sprzęgłem
- Mechanizm wtrysku mechanicznego został usunięty.
- Mechanizm wtrysku mechanicznego został usunięty.
- W końcu…po kilkunastu tygodniach udało się. Mamy sprzęgło. Koło zamachowe zmodyfikowane z naciętym wieńcem 60-2, docisk 3.0 TDi i tarcza z kevlarem
- W końcu…po kilkunastu tygodniach udało się. Mamy sprzęgło. Koło zamachowe zmodyfikowane z naciętym wieńcem 60-2, docisk 3.0 TDi i tarcza z kevlarem
- W końcu…po kilkunastu tygodniach udało się. Mamy sprzęgło. Koło zamachowe zmodyfikowane z naciętym wieńcem 60-2, docisk 3.0 TDi i tarcza z kevlarem
Pierwszy etap prac zakończony. Silnik jest gotowy do montażu w aucie.
Czas na drugi etap prac. Podłączenie i uruchomienie silnika.
- Zabieramy się za uruchomienie Audi
- Coś tam zaczyna być widać.
- Detale, które zajmują sporo czasu ale decydują o estetyce pod maską:)
- Konstruujemy układ paliwowy
- Pod maską coraz ciaśniej
- DP gotowe
- DP na miejscu
- Elektryka w toku
- Mocowanie cewek zapłonowych
- Kablowanie trwa
- Kablowanie trwa
- Mocowanie cewek już gotowe
- Mocowanie cewek już gotowe
- Dotarły też tłumiki MG
- Zabieramy się za wydech
- Zabieramy się za wydech
- Zabieramy się za wydech. Oryginalny katalizator zostaje – jest w idealnym stanie
- Wydech w trakcie
- Wydech ukończony
- Wydech ukończony
- Wydech ukończony
- Wydech ukończony
- Wydech gotowy, silnik przygotowany do strojenia.
- W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
- W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
- W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
- W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
- W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic