03 Maj 2020
Tym razem reanimujemy silnik 2.2 10V Turbo z Audi 200 Quattro. Przy okazji zlikwidujemy K-Jetronic i zastąpimy go elektronicznym wtryskiem sterowanym przez Ecumaster EMU
-
-
-
Silnik dotarł w częściach
-
-
Silnik dotarł w częściach
-
-
Silnik dotarł w częściach
-
-
Silnik dotarł w częściach
-
-
Na początek rozbieramy
-
-
Na początek rozbieramy
-
-
Wreszcie coś się dzieje. Głowica naprawiona
-
-
Pęknięcia zostały pospawane.
-
-
Kolektor musimy zreanimować
-
-
Kolektor musimy zreanimować
-
-
Kolektor musimy zreanimować
-
-
Kolejne części już po myciu
-
-
Uszczelki też już są
-
-
Elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo.
-
-
Tyle tygodni czekania i nareszcie są! Kute tłoki JE PISTONS robione na zamówienie. Można dokończyć obróbkę bloku i wreszcie zacząć składać silnik
-
-
Tyle tygodni czekania i nareszcie są! Kute tłoki JE PISTONS robione na zamówienie. Można dokończyć obróbkę bloku i wreszcie zacząć składać silnik
-
-
Blok pomalowany, wkrótce zaczynamy składanie silnika
-
-
Części już czekają. Zaczynamy składać silnik
-
-
Części już czekają. Zaczynamy składać silnik
-
-
Tłoki przygotowane.
-
-
Nabiera kształtu
-
-
Do przodu
-
-
Do przodu
-
-
Silnik w zasadzie gotowy. Brakuje tylko koła zamachowego ze sprzęgłem
-
-
Silnik w zasadzie gotowy. Brakuje tylko koła zamachowego ze sprzęgłem
-
-
Silnik w zasadzie gotowy. Brakuje tylko koła zamachowego ze sprzęgłem
-
-
Mechanizm wtrysku mechanicznego został usunięty.
-
-
Mechanizm wtrysku mechanicznego został usunięty.
-
-
W końcu…po kilkunastu tygodniach udało się. Mamy sprzęgło. Koło zamachowe zmodyfikowane z naciętym wieńcem 60-2, docisk 3.0 TDi i tarcza z kevlarem
-
-
W końcu…po kilkunastu tygodniach udało się. Mamy sprzęgło. Koło zamachowe zmodyfikowane z naciętym wieńcem 60-2, docisk 3.0 TDi i tarcza z kevlarem
-
-
W końcu…po kilkunastu tygodniach udało się. Mamy sprzęgło. Koło zamachowe zmodyfikowane z naciętym wieńcem 60-2, docisk 3.0 TDi i tarcza z kevlarem
Pierwszy etap prac zakończony. Silnik jest gotowy do montażu w aucie.
Czas na drugi etap prac. Podłączenie i uruchomienie silnika.
-
-
Zabieramy się za uruchomienie Audi
-
-
Coś tam zaczyna być widać.
-
-
Detale, które zajmują sporo czasu ale decydują o estetyce pod maską:)
-
-
Konstruujemy układ paliwowy
-
-
Pod maską coraz ciaśniej
-
-
DP gotowe
-
-
-
DP na miejscu
-
-
Elektryka w toku
-
-
Mocowanie cewek zapłonowych
-
-
Kablowanie trwa
-
-
Kablowanie trwa
-
-
Mocowanie cewek już gotowe
-
-
Mocowanie cewek już gotowe
-
-
Dotarły też tłumiki MG
-
-
Zabieramy się za wydech
-
-
Zabieramy się za wydech
-
-
Zabieramy się za wydech. Oryginalny katalizator zostaje – jest w idealnym stanie
-
-
Wydech w trakcie
-
-
-
Wydech ukończony
-
-
Wydech ukończony
-
-
Wydech ukończony
-
-
Wydech ukończony
-
-
Wydech gotowy, silnik przygotowany do strojenia.
-
-
W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
-
-
W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
-
-
W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
-
-
W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic
-
-
W końcu udało się dotrzeć silnik i wystroić Audi. Moc i moment może nie powala, ale pamiętajmy, że poza tłokami to całkowicie seryjny silnik. 227KM i 374Nm (seryjnie 165KM i 240Nm). Strojenie – Powertronic