14 Kwi 2014

Auto bazowe:
– Opel Ascona 1.9 benzyna
– automatyczna skrzynia biegów
Specyfikacja końcowa:
– Silnik 3.0 V6 24V X30XE 211KM
– Manualna 5-cio biegowa skrzynia biegów
– customowe mocowania silnika
– nowa, robiona na zamówienie chłodnica wody
– customowy układ wydechowy
– customowy układ dolotowy
– grubsze, robione na zamówienie półosie
– grubszy, robiony na zamówienie wałek napędu mostu
– customowy wał napędowy
– customowa miska oleju
– zmodyfikowana i dopasowana szpera 45% z omegi A 3000
– Zmodyfikowany zestaw wskaźników
- Opel Ascona B
- Opel Ascona B
- 1.9 8V gaźnik
- 1.9 8V gaźnik
- Mocno skorodowane podłużnice
- Mocno skorodowane podłużnice
- Mocno skorodowane podłużnice
- Już po reanimacji
- Teraz trzeba zakonserwować
- Teraz trzeba zakonserwować
- Na początek wyciągnęliśmy stary silnik
- Nowe serce 3.0
- Manualna skrzynia
- V-ka miała sporo wycieków. Trzeba było je usunąć
- V-ka miała sporo wycieków. Trzeba było je usunąć
- Do wymiany poszedł rozrząd
- Skrzynia doprowadzona do użytku
- Skrzynia doprowadzona do użytku
- Przy okazji wymieniłem przewody paliwowe i hamulcowe
- Nowy przewód hamulcowy
- Usunięcie wycieków wymagało rozkręcenia silnika
- Nowe szpilki głowic
- Płaszczyzny głowic
- Nowe uszczelki pod głowice
- Nowe uszczelki pod głowice
- Oryginalny dwumas zastąpiliśmy stałym kołem
- Składanie silnika
- Zestaw gotowy do montażu
- Pierwsze przymiarki wyszły dość obiecująco
- Nowa łapa tylna skrzyni biegów
- Pierwsze przymiarki wyszły dość obiecująco
- Pierwsze przymiarki wyszły dość obiecująco
- Pierwsze przymiarki wyszły dość obiecująco
- Nowa skrzynia wymagała przebudowy tunelu
- Nowa skrzynia wymagała przebudowy tunelu
- Nowa skrzynia wymagała przebudowy tunelu
- Przy okazji zmodyfikowaliśmy obrotomierz pod 6 cylindrów
- Nowy silnik nowy przebieg:)
- Zaślepka EGR
- Zewnętrzna pompa i filtr paliwa
- Tunel gotowy
- Elektryka…
- Jak widać, jest dość ciasno
- Elektryka gotowa, silnik odpala
- Elektryka gotowa, silnik odpala
- Robiona na zamówienie duża, wydajna chłodnica
- Robiona na zamówienie duża, wydajna chłodnica
- Przyszedł czas na szperę z Omegi 3000
- Wymagała ona ingerencji tokarza
- Wymagała ona ingerencji tokarza
- Wymagała ona ingerencji tokarza
- Oryginalny wałek napędu jest dość cienki
- Wałek napędu mostu też został zrobiony na zamówienie
- Wałek napędu mostu też został zrobiony na zamówienie
- Wałek napędu mostu też został zrobiony na zamówienie
- Szpera gotowa
- Tak wygląda po montażu
- Wał robiony na zamówienie
- Nowe piasty kół tylnych
- Napęd tylny gotowy
- No i gotowe
- No i gotowe
- No i gotowe
- No i gotowe
- No i gotowe
- No i gotowe
- No i gotowe
- No i gotowe