
Prosto ze Szwecji – Ascona B V6. SWAP silnika 3.0 V6 na fabrycznie nowe 6.2 V8 LS3
BAZA:
• Silnik 3.0 V6 24V
• Skrzynia 5-bieg
PO MODYFIKACJACH:
• Silnik 6.2 V8 LS3 (Chevrolet Camaro / Corvette)
• Customowe łapy silnika i skrzyni by TRS Racing
• Silnik maksymalnie przesunięty do tyłu karoserii
• Przebudowany tunel nad skrzynią łącznie z grodzią
• Customowe kolektory wydechowe z nierdzewki 4-1 by TRS Racing
• SWAP przekładni kierowniczej ze wspomaganiem z BMW E36 (powiększony kąt skrętu kół)
• Hydrauliczne sterowanie sprzęgłem
• Instalacja elektryczna by TRS Racing
• Customowa chłodnica i układ chłodzenia by TRS Racing
• Customowa chłodnica oleju wspomagania kierownicy
• Customowy wał napędowy
• Oil catch tank PROPERFEKT
• Podłączenie tłumików z nierdzewki by TRS Racing
- Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
- Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
- Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
- Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
- Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
- Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
- Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
- Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
- Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
- Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
- Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
- Przyszedł czas na Ascone. Dzisiaj rozpoczęliśmy demontaż jednostki napędowej
- Po półtorej dniówki silnik wyrwany.
- Teraz trzeba usunąć trochę zbędnych kabli
- Komora wstępnie oczyszczona. Można zacząć przygotowania do pierwszych przymiarek
- Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
- Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
- Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
- Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
- Zawieszenie w dół:)
- Zaczynamy cięcie karoserii
- Zaczynamy cięcie karoserii
- Mocowania poprzednich silników zostały wycięte, pozostałe spawy wyszlifowane. Miejsce pod nowe mocowania przygotowane.
- Przekładnia ze wspomaganiem dobrana.
- Przekładnia ze wspomaganiem dobrana.
- Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
- Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
- Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
- Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
- Przekładnia kierownicza zamontowana. Teraz trzeba ją podłączyć
- Przekładnia kierownicza zamontowana. Teraz trzeba ją podłączyć
- Przekładnia na miejscu, podłączona
- Podstawa jednej z poduszek silnika gotowa do wspawania w trawers
- Podstawa jednej z poduszek silnika gotowa do wspawania w trawers
- Podstawa jednej z poduszek silnika gotowa do wspawania w trawers
- Gniazda poduszek gotowe do przyspawania do trawersu
- Wstępnie przyłapane
- Wstępnie przyłapane
- Wstępnie przyłapane
- Wstępnie przyłapane
- Gniazdo poduszki wyspawane.
- Gniazdo poduszki wyspawane.
- Gniazdo poduszki wyspawane.
- Gniazdo poduszki wyspawane. Przymiarka poduszki
- Gniazdo poduszki wyspawane. Przymiarka poduszki
- Gniazda poduszek wyspawane.
- Gniazdo poduszki wyspawane. Przymiarka poduszek.
- Konstruujemy łapę silnika.
- Konstruujemy łapę silnika.
- Lewa łapa gotowa
- Lewa łapa gotowa
- Lewa łapa gotowa
- Lewa łapa gotowa
- Konstruujemy prawą łapę silnika
- Prawa łapa silnika gotowa. Z przodu silnik już stoi na poduszkach
- Prawa łapa silnika gotowa. Z przodu silnik już stoi na poduszkach
- Zaczynamy tworzyć łapę skrzyni biegów
- Łapa skrzyni gotowa. Teraz czas na część dolną
- Łapa skrzyni gotowa. Teraz czas na część dolną
- Łapa skrzyni gotowa. Teraz czas na część dolną
- Dolny wspornik poduszek skrzyni biegów
- Dolny wspornik poduszek skrzyni biegów po skręceniu do kupy z łapą skrzyni
- Profil pozamykany, tuleje wspawane. Belka dolna gotowa.
- Profil pozamykany, tuleje wspawane. Belka dolna gotowa.
- No i wreszcie skrzynia biegów na miejscu
- No i wreszcie skrzynia biegów na miejscu
- Zaczynamy zabudowę tunelu nad skrzynią
- Przy okazji takie coś znalazłem. Trzeba będzie „wyłatać”:)
- Zaczynamy zabudowę tunelu.
- Zaczynamy zabudowę tunelu.
- Zaczynamy zabudowę tunelu.
- Zabudowa tunelu ciąg dalszy…
- Zabudowa tunelu ciąg dalszy…
- Przy okazji łatka w podłodze:)
- Przy okazji łatka w podłodze:)
- Przy okazji łatka w podłodze:)
- Przód tunelu prawie gotowy
- Konstrukcja zabezpieczona antykorozyjnie, po wyschnięciu masa uszczelniająca na łączenia i podkład.
- Przymiarki zmodyfikowanego mocowanie drążka stabilizatora oraz uchwytu chłodnicy wody.
- Chłodnica na miejscu
- Nowe końcówki drążków
- Pozostało zrobić górne uchwyty
- Nowa mała nagrzewnica
- Górne mocowania chłodnicy gotowe
- Górne mocowania chłodnicy gotowe
- Ostatnie cięcia tunelu. Jutro kończymy zabudowę i powoli składamy wnętrze.
- Budowa tunelu ciąg dalszy
- Budowa tunelu ciąg dalszy
- Budowa tunelu ciąg dalszy
- Budowa tunelu ciąg dalszy
- Budowa tunelu ciąg dalszy
- Budowa tunelu ciąg dalszy
- Rozbieramy trawers do ostatecznego obspawania trudnodostępnych miejsc, wyszlifowania spawów i malowania proszkowego
- Tunel wstępnie zabezpieczony środkiem antykorozyjnym
- Tunel w konserwacji
- Zabieramy się za kolektory wydechowe. Rura kolektorowa
- Zabieramy się za kolektory wydechowe. Rura kolektorowa
- Elementy pomalowane proszkowo w SAW-CARS
- Elementy pomalowane proszkowo w SAW-CARS
- Elementy pomalowane proszkowo w SAW-CARS
- Pierwszy kolektor prawie gotowy
- Kolektor już po wstępnej obróbce chemicznej. Jeszcze gniazdo sondy, obróbka mechaniczna i gotowy. Czekamy na drugą flanszę i po weekendzie zabieramy się za drugi kolektor.
- Kolektor już po wstępnej obróbce chemicznej. Jeszcze gniazdo sondy, obróbka mechaniczna i gotowy. Czekamy na drugą flanszę i po weekendzie zabieramy się za drugi kolektor.
- Wał napędowy już czeka na montaż.
- Przymiarki małego serwa i zmodyfikowanej pompy hamulcowej Subaru STI
- Przymiarki nagrzewnicy
- Nowy wysprzęglacz centralny
- Zabieram się za lewy kolektor
- Prawy kolektor już zamontowany na silniku
- Bryła kolektora złapana;)
- Kolektor lewy
- Zawieszenie poskładane, jutro montaż do karoserii
- Podłoga wygłuszona matą
- Pompa sprzęgła wraz ze zbiorniczkiem zamontowane. Działamy dalej.
- Pedał sprzęgła i hamulca podłączone
- Tak prezentuje się lewy kolektor.
- No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
- No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
- No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
- No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
- Podłączamy silnik – na początek układ chłodzenia i ogrzewanie
- Podłączamy silnik – na początek układ chłodzenia i ogrzewanie
- Podłączamy silnik – na początek układ chłodzenia i ogrzewanie
- Serwo i pompa hamulcowa już na miejscu
- Układ paliwowy prawie gotowy
- Podłączamy wspomaganie kierownicy
- Walka z elektryką trwa…
- …elektryka…
- Trochę zbędnych kabli
- Mocowanie sterownika silnika
- Mocowanie sterownika silnika
- Mocowanie sterownika silnika
- Sterownik jest wreszcie na miejscu
- Przekaźniki zamontowane
- Wiązka uporządkowana
- Termoizolacja…
- Termoizolacja…
- Udało się nieco poprawić zejścia do tłumików
- Jedna rura kolektorowa gotowa
- Jedna rura kolektorowa gotowa
- Druga rura kolektorowa jest już gotowa
- Druga rura kolektorowa jest już gotowa
- Wydech podłączony
- Wydech podłączony
- Wydech podłączony
- Dotarły wentylatory SPAL
- Maska zamontowana. Czas na jazdę próbną
- Pierwsze kilometry na nami. Ustawiamy zbieżność
- Dolot gotowy
- Konstruujemy hamulce ręczny
- Konstruujemy hamulce ręczny
- Ręczny już działa. Teraz czas na tapicerkę i fotele
- Wreszcie GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!
- GOTOWE!!