26 Gru 2014
Prosto ze Szwecji – Ascona B V6. SWAP silnika 3.0 V6 na fabrycznie nowe 6.2 V8 LS3
BAZA:
• Silnik 3.0 V6 24V
• Skrzynia 5-bieg
PO MODYFIKACJACH:
• Silnik 6.2 V8 LS3 (Chevrolet Camaro / Corvette)
• Customowe łapy silnika i skrzyni by TRS Racing
• Silnik maksymalnie przesunięty do tyłu karoserii
• Przebudowany tunel nad skrzynią łącznie z grodzią
• Customowe kolektory wydechowe z nierdzewki 4-1 by TRS Racing
• SWAP przekładni kierowniczej ze wspomaganiem z BMW E36 (powiększony kąt skrętu kół)
• Hydrauliczne sterowanie sprzęgłem
• Instalacja elektryczna by TRS Racing
• Customowa chłodnica i układ chłodzenia by TRS Racing
• Customowa chłodnica oleju wspomagania kierownicy
• Customowy wał napędowy
• Oil catch tank PROPERFEKT
• Podłączenie tłumików z nierdzewki by TRS Racing
-
-
Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
-
-
Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
-
-
Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
-
-
Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
-
-
Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
-
-
Nieco zmodyfikowany Opel Ascona B 3.0 V6
-
-
Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
-
-
Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
-
-
Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
-
-
Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
-
-
Fabrycznie nowy silnik V8 LS3 wraz z osprzętem i skrzynią biegów
-
-
Przyszedł czas na Ascone. Dzisiaj rozpoczęliśmy demontaż jednostki napędowej
-
-
Po półtorej dniówki silnik wyrwany.
-
-
Teraz trzeba usunąć trochę zbędnych kabli
-
-
Komora wstępnie oczyszczona. Można zacząć przygotowania do pierwszych przymiarek
-
-
Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
-
-
Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
-
-
Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
-
-
Pierwsze przymiarki silnika. Póki co bez skrzyni
-
-
Zawieszenie w dół:)
-
-
Zaczynamy cięcie karoserii
-
-
Zaczynamy cięcie karoserii
-
-
Mocowania poprzednich silników zostały wycięte, pozostałe spawy wyszlifowane. Miejsce pod nowe mocowania przygotowane.
-
-
Przekładnia ze wspomaganiem dobrana.
-
-
Przekładnia ze wspomaganiem dobrana.
-
-
Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
-
-
Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
-
-
Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
-
-
Silnik w końcu ustawiony na swoim miejscu
-
-
Przekładnia kierownicza zamontowana. Teraz trzeba ją podłączyć
-
-
Przekładnia kierownicza zamontowana. Teraz trzeba ją podłączyć
-
-
Przekładnia na miejscu, podłączona
-
-
Podstawa jednej z poduszek silnika gotowa do wspawania w trawers
-
-
Podstawa jednej z poduszek silnika gotowa do wspawania w trawers
-
-
Podstawa jednej z poduszek silnika gotowa do wspawania w trawers
-
-
Gniazda poduszek gotowe do przyspawania do trawersu
-
-
Wstępnie przyłapane
-
-
Wstępnie przyłapane
-
-
Wstępnie przyłapane
-
-
Wstępnie przyłapane
-
-
Gniazdo poduszki wyspawane.
-
-
Gniazdo poduszki wyspawane.
-
-
Gniazdo poduszki wyspawane.
-
-
Gniazdo poduszki wyspawane. Przymiarka poduszki
-
-
Gniazdo poduszki wyspawane. Przymiarka poduszki
-
-
Gniazda poduszek wyspawane.
-
-
Gniazdo poduszki wyspawane. Przymiarka poduszek.
-
-
Konstruujemy łapę silnika.
-
-
Konstruujemy łapę silnika.
-
-
Lewa łapa gotowa
-
-
Lewa łapa gotowa
-
-
Lewa łapa gotowa
-
-
Lewa łapa gotowa
-
-
Konstruujemy prawą łapę silnika
-
-
Prawa łapa silnika gotowa. Z przodu silnik już stoi na poduszkach
-
-
Prawa łapa silnika gotowa. Z przodu silnik już stoi na poduszkach
-
-
Zaczynamy tworzyć łapę skrzyni biegów
-
-
Łapa skrzyni gotowa. Teraz czas na część dolną
-
-
Łapa skrzyni gotowa. Teraz czas na część dolną
-
-
Łapa skrzyni gotowa. Teraz czas na część dolną
-
-
Dolny wspornik poduszek skrzyni biegów
-
-
Dolny wspornik poduszek skrzyni biegów po skręceniu do kupy z łapą skrzyni
-
-
Profil pozamykany, tuleje wspawane. Belka dolna gotowa.
-
-
Profil pozamykany, tuleje wspawane. Belka dolna gotowa.
-
-
No i wreszcie skrzynia biegów na miejscu
-
-
No i wreszcie skrzynia biegów na miejscu
-
-
Zaczynamy zabudowę tunelu nad skrzynią
-
-
Przy okazji takie coś znalazłem. Trzeba będzie „wyłatać”:)
-
-
Zaczynamy zabudowę tunelu.
-
-
Zaczynamy zabudowę tunelu.
-
-
Zaczynamy zabudowę tunelu.
-
-
Zabudowa tunelu ciąg dalszy…
-
-
Zabudowa tunelu ciąg dalszy…
-
-
Przy okazji łatka w podłodze:)
-
-
Przy okazji łatka w podłodze:)
-
-
Przy okazji łatka w podłodze:)
-
-
Przód tunelu prawie gotowy
-
-
-
Konstrukcja zabezpieczona antykorozyjnie, po wyschnięciu masa uszczelniająca na łączenia i podkład.
-
-
Przymiarki zmodyfikowanego mocowanie drążka stabilizatora oraz uchwytu chłodnicy wody.
-
-
Chłodnica na miejscu
-
-
Nowe końcówki drążków
-
-
Pozostało zrobić górne uchwyty
-
-
Nowa mała nagrzewnica
-
-
Górne mocowania chłodnicy gotowe
-
-
Górne mocowania chłodnicy gotowe
-
-
Ostatnie cięcia tunelu. Jutro kończymy zabudowę i powoli składamy wnętrze.
-
-
Budowa tunelu ciąg dalszy
-
-
Budowa tunelu ciąg dalszy
-
-
Budowa tunelu ciąg dalszy
-
-
Budowa tunelu ciąg dalszy
-
-
Budowa tunelu ciąg dalszy
-
-
Budowa tunelu ciąg dalszy
-
-
Rozbieramy trawers do ostatecznego obspawania trudnodostępnych miejsc, wyszlifowania spawów i malowania proszkowego
-
-
Tunel wstępnie zabezpieczony środkiem antykorozyjnym
-
-
Tunel w konserwacji
-
-
Zabieramy się za kolektory wydechowe. Rura kolektorowa
-
-
Zabieramy się za kolektory wydechowe. Rura kolektorowa
-
-
Elementy pomalowane proszkowo w SAW-CARS
-
-
Elementy pomalowane proszkowo w SAW-CARS
-
-
Elementy pomalowane proszkowo w SAW-CARS
-
-
-
-
Pierwszy kolektor prawie gotowy
-
-
Kolektor już po wstępnej obróbce chemicznej. Jeszcze gniazdo sondy, obróbka mechaniczna i gotowy. Czekamy na drugą flanszę i po weekendzie zabieramy się za drugi kolektor.
-
-
Kolektor już po wstępnej obróbce chemicznej. Jeszcze gniazdo sondy, obróbka mechaniczna i gotowy. Czekamy na drugą flanszę i po weekendzie zabieramy się za drugi kolektor.
-
-
Wał napędowy już czeka na montaż.
-
-
Przymiarki małego serwa i zmodyfikowanej pompy hamulcowej Subaru STI
-
-
Przymiarki nagrzewnicy
-
-
Nowy wysprzęglacz centralny
-
-
Zabieram się za lewy kolektor
-
-
Prawy kolektor już zamontowany na silniku
-
-
Bryła kolektora złapana;)
-
-
-
Kolektor lewy
-
-
Zawieszenie poskładane, jutro montaż do karoserii
-
-
Podłoga wygłuszona matą
-
-
Pompa sprzęgła wraz ze zbiorniczkiem zamontowane. Działamy dalej.
-
-
Pedał sprzęgła i hamulca podłączone
-
-
Tak prezentuje się lewy kolektor.
-
-
No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
-
-
No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
-
-
No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
-
-
No i nareszcie „siedzi”! Kolektory gotowe, zamontowane. Od poniedziałku ruszamy z podłączaniem osprzętu. Potem elektryka.
-
-
Podłączamy silnik – na początek układ chłodzenia i ogrzewanie
-
-
Podłączamy silnik – na początek układ chłodzenia i ogrzewanie
-
-
Podłączamy silnik – na początek układ chłodzenia i ogrzewanie
-
-
Serwo i pompa hamulcowa już na miejscu
-
-
Układ paliwowy prawie gotowy
-
-
Podłączamy wspomaganie kierownicy
-
-
Walka z elektryką trwa…
-
-
…elektryka…
-
-
Trochę zbędnych kabli
-
-
Mocowanie sterownika silnika
-
-
Mocowanie sterownika silnika
-
-
Mocowanie sterownika silnika
-
-
-
Sterownik jest wreszcie na miejscu
-
-
Przekaźniki zamontowane
-
-
Wiązka uporządkowana
-
-
-
Termoizolacja…
-
-
Termoizolacja…
-
-
-
Udało się nieco poprawić zejścia do tłumików
-
-
Jedna rura kolektorowa gotowa
-
-
Jedna rura kolektorowa gotowa
-
-
Druga rura kolektorowa jest już gotowa
-
-
Druga rura kolektorowa jest już gotowa
-
-
Wydech podłączony
-
-
Wydech podłączony
-
-
Wydech podłączony
-
-
Dotarły wentylatory SPAL
-
-
Maska zamontowana. Czas na jazdę próbną
-
-
Pierwsze kilometry na nami. Ustawiamy zbieżność
-
-
Dolot gotowy
-
-
Konstruujemy hamulce ręczny
-
-
Konstruujemy hamulce ręczny
-
-
Ręczny już działa. Teraz czas na tapicerkę i fotele
-
-
Wreszcie GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!
-
-
GOTOWE!!