
VW Transporter T3 1.6TD – SWAP na EJ20 (Subaru Impreza GT)
BAZA:
VW CARAVELLE T3 1.6TD
PO MODYFIKACJACH:
Silnik 2.0 TURBO (Subaru Impreza) – zamknięty blok
Skrzynia 5-bieg (Subaru Impreza WRX) – zmodyfikowana, odwrócone obroty
Silnik zakuty
Tłoki Manley
Panewki King Racing
Pompa oleju z wersji STI
Elektryczna przepustnica
Elektryczny pedał gazu
Wtryskiwacze 550cm3
Korbowody Manley
Zestaw do modyfikacji skrzyni Subarugears
Wzmocnione sprzęgło EXTREME
Turbo TD05H
Kolektor wydechowy, uppipe, downpipe, tłumik – MG Motorsport
Pełna regeneracja zawieszenia z piaskowaniem i malowaniem proszkowym, poliuretanowe tuleje zawieszenia
Amortyzatory Koni, AirRide
Hamulce tarczowe wentylowane przód 313mm z czterotłoczkowymi zaciskami Brembo
Hamulce tarczowe tył 294mm
Customowe adaptery zacisków przód i tył TRS Racing
Customowa linka ręcznego TRS Racing
Customowe mocowania silnika oraz skrzyni TRS Racing
Nowe przewody hamulcowe metalowe, oraz elastyczne w stalowym oplocie
Nowy przewód sprzęgła metalowy oraz elastyczny łącznik w stalowym oplocie
Felgi Mercedes AMG 18”
Wodny intercooler z układem chłodzenia TRS Racing
Customowy mechanizm zmiany biegów TRS Racing
Blow off Properfekt
Układ chłodzenia silnika, układ paliwowy TRS Racing
Hebel
Elektronika EMU Black, sonda LSU 4.9, moduł bluetooth
Wszystkie elementy dolotu oraz mocowani i uchwyty pomalowane proszkowo
Dodatkowe wskaźniki: temperatura oleju, ciśnienie oleju, doładowanie
Przełącznik map
Zmodyfikowany obrotomierz z diesla
Elektryka TRS Racing
Strojenie Przema72
Adapter prędkościomierza Reworkz
Filtr powietrza – stożek K&N
PRZY OKAZJI:
Montaż CarAudio – Radio Pioneer z kamerą cofania, subwooferem, 6-cioma głośnikami
Montaż AutoAlarmu ze sterowaniem centralnym zamkiem
Montaż systemu AirRide ze sterowaniem przewodowym oraz bezprzewodowym
- Na początek mamy kpl zawieszenie H&R
- Na początek mamy kpl zawieszenie H&R
- Na początek mamy kpl zawieszenie H&R
- Silnik EJ20 – Subaru Impreza GC
- Silnik EJ20 – Subaru Impreza GC
- Skrzynia również z Subaru Imprezy WRX
- Czekając na części do skrzyni zabieramy się za remont silnika
- Czekając na części do skrzyni zabieramy się za remont silnika
- Rozbieramy motor
- Silnik rozebrany, jedzie do obróbki
- Silnik rozebrany
- Blok obrobiony
- Blok obrobiony
- Głowice gotowe
- Głowice gotowe
- Pokrywki wyszkiełkowane
- Dotarły nowe części
- Dotarły nowe części
- Trochę oryginałów
- Wydajniejsza pompa oleju
- Panewki i śruby głowic
- Tłoki też już dotarły
- Tłoki też już dotarły
- Tłoki też już dotarły
- Kute korby
- Silnik powoli się składa
- Silnik powoli się składa
- Nadeszła długo oczekiwana paczka z Australii. Części do skrzyni biegów
- Nadeszła długo oczekiwana paczka z Australii. Części do skrzyni biegów
- Nadeszła długo oczekiwana paczka z Australii. Części do skrzyni biegów
- Silnik już prawie gotowy
- Silnik już prawie gotowy
- Silnik już prawie gotowy
- Silnik już prawie gotowy
- Silnik już prawie gotowy
- Jedziemy z modem skrzyni
- Jedziemy z modem skrzyni
- Taki gadżet….
- Skrzynia jest już prawie gotowa
- Skrzynia jest już prawie gotowa
- Skrzynia jest już prawie gotowa
- Skrzynia jest już prawie gotowa
- Kolektor ssący po szkiełkowaniu i myciu wewnątrz
- Mamy już nowe sprzęgło
- Kolektor wydechowy z MGmotorsport.
- Turbo TD05H po pełnej regeneracji
- Kolektor wydechowy MGmotorsport już na miejscu
- Kolektor wydechowy MGmotorsport już na miejscu
- Sprzęgło na miejscu
- Skrzynia wyregulowana i gotowa do montażu
- Skrzynia wyregulowana i gotowa do montażu
- Skrzynia wyregulowana i gotowa do montażu
- Pacjent już jest
- Pacjent już jest
- Obecny silnik to 1.6TD
- Na początek zabezpieczamy miejsce głównych działań
- Na początek zabezpieczamy miejsce głównych działań
- Żeby w busie ładnie grało….
- Na początek zabezpieczamy miejsce głównych działań
- Wyciągamy silnik ze skrzynią
- Poliuretany do zawieszenia już czekają. My konstruujemy nieco większe niż zwykle podstawki pod busika. Foto za kilka dni
- Bus ustawiony, lakier zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzeniami. Zabieramy się za demontaż zawieszenia
- Bus ustawiony, lakier zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzeniami. Zabieramy się za demontaż zawieszenia
- Bus ustawiony, lakier zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzeniami. Zabieramy się za demontaż zawieszenia
- Bus ustawiony, lakier zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzeniami. Zabieramy się za demontaż zawieszenia
- Tylne bębny zamienimy na hamulce tarczowe
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Zaczynamy rozbieranie zawieszenia
- Część zawieszenia jest już wypiaskowana i pomalowana w Saw-Cars
- Śruby zostaną oczyszczone i poddane galwanizacji
- Dotarł nowy / regenerowany tylny wahacz, czekamy na drugi
- Prosto z DE łączniki stabilizatora
- Zaciski już po piaskowaniu i malowaniu w Saw-Cars. Teraz nowe tłoczki i zabieramy się za konstrukcję adapterów
- Śruby zostały poddane galwanizacji, składamy zawieszenie
- Śruby zostały poddane galwanizacji, składamy zawieszenie
- Śruby zostały poddane galwanizacji, składamy zawieszenie
- Montujemy poliuretan
- Przymiarki tarczy – 294×13,5mm
- Przymiarki tarczy – 294×13,5mm
- Śruby zostały poddane galwanizacji, składamy zawieszenie
- Śruby zostały poddane galwanizacji, składamy zawieszenie
- Śruby zostały poddane galwanizacji, składamy zawieszenie
- Poliuretanowe tuleje zawieszenia
- Śruby zostały poddane galwanizacji, składamy zawieszenie
- Amortyzatory KONI
- Mamy wreszcie drugi tylny wahacz
- Dotarły też nowe koła. 18×8″
- Tylne zaciski zostały również pomalowane
- Tylne zaciski zostały również pomalowane
- Tylne zaciski zostały również pomalowane
- Większość części jest już gotowa do montażu. Wreszcie można ruszyć nieco z robotą.
- Większość części jest już gotowa do montażu. Wreszcie można ruszyć nieco z robotą.
- Tylne tarcze zostały dodatkowo nacięte. Czekamy na adaptery
- Piasty po galwanizacji. Czekamy na adaptery hamulców
- Pierwsza przymiarka silnika
- Pierwsza przymiarka silnika
- Przednie tarcze gotowe. Czekamy na adaptery zacisków
- Tylna łapa gotowa
- Czas na przednią belkę
- No i silnik wisi…:)
- Półosie gotowe do montażu
- Czas na wymianę przewodów hamulcowych. Oryginalne mają już dość
- Czas na wymianę przewodów hamulcowych. Oryginalne mają już dość
- Przymiarka ogumienia
- Wpadły przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- Czas na przeróbkę mechanizmu zmiany biegów
- Dotarło kilka elementów mechanizmu zmiany biegów. Czekamy na resztę
- Wreszcie dotarły adaptery zacisków przód i tył
- Wreszcie dotarły adaptery zacisków przód i tył
- Tylne hamulce poskładane. Jutro montujemy przód
- Tylne hamulce poskładane. Jutro montujemy przód
- Tylne hamulce poskładane. Jutro montujemy przód
- Przednie adaptery hamulców
- Przednie hamulce poskładane
- Wodny cooler
- Po małej modyfikacji będzie pasował
- Elektroniczna przepustnica dopasowana
- Mechanizm zmiany biegów w trakcie „produkcji”
- Pracujemy nad mechanizmem zmiany biegów
- Pracujemy nad mechanizmem zmiany biegów
- Udało się dostać wtryski 550ccm
- Przewód wysprzęglika w stalowym oplocie dorobiony
- Mechanizm zmiany biegów gotowy, pomalowany w Saw-Cars
- Mechanizm zmiany biegów gotowy, pomalowany w Saw-Cars
- Mechanizm zmiany biegów gotowy, pomalowany w Saw-Cars
- Zbiornik paliwa wypłukany po ropie i zamotnowany spowrotem na miejsce
- Osłona układu paliwowego również pomalowana w Saw-Cars
- Linki ręcznego czekają już na montaż
- Komora silnika została oczyszczona i nieco odświeżona przed statecznym montażem silnika
- Łapa skrzyni jest już po galwanizacji. Gotowa do montażu
- Łapa skrzyni jest już po galwanizacji. Gotowa do montażu
- Łapa skrzyni jest już po galwanizacji. Gotowa do montażu
- Łapa skrzyni jest już po galwanizacji. Gotowa do montażu
- Łapa skrzyni jest już po galwanizacji. Gotowa do montażu
- Łapa jest już po galwanizacji
- Łapa jest już po galwanizacji
- Przed ostatecznym montażem silnika, czas na ogarnięcie wiązki w komorze silnika
- Dolot gotowy. Można malować
- Dolot gotowy. Można malować
- Dolot gotowy. Blow off na miejscu
- Kabelki nieco uporządkowane
- Silnik ponownie w aucie
- Półosie zamontowane
- Po kilku miesiącach pracy busik znów na kołach
- Po kilku miesiącach pracy busik znów na kołach
- W czasie kiedy my będziemy na urlpie, busik jedzie do MGmotorsport na budowę customowego układu wydechowego.
- Sezon urlopowy w pełni więc w czasie kiedy chłopaki z MG bedą odpoczywać my popracujemy trochę przy projekcie busa. Póżniej odwieziemy go na finalny montaż wydechu
- Montaż wydajniejszych wtryskiwaczy był dość kłopotliwy ale w końcu udał się. Są na miejscu
- Wydech gotowy. MGmotorsport – jak zwykle najwyższy poziom!:)
- Wydech gotowy. MGmotorsport – jak zwykle najwyższy poziom!:)
- Wracamy do pracy nad busem. Teraz kolej na elektrykę.
- Wracamy do pracy nad busem. Teraz kolej na elektrykę.
- Wracamy do pracy nad busem. Teraz kolej na elektrykę.
- Wracamy do pracy nad busem. Teraz kolej na elektrykę.
- Wracamy do pracy nad busem. Teraz kolej na elektrykę.
- Modyfikacja przewodu układu chłodzenia
- Coś tam zaczyna nabierać kształtów
- …podpinanie osprzętu…
- …podpinanie osprzętu…
- Samochód będzie użytkowany okazjonalnie, więc hebel się przyda. Tym bardziej z uwagi na to, że dostęp do akumulatora jest dość utrudniony
- Samochód będzie użytkowany okazjonalnie, więc hebel się przyda. Tym bardziej z uwagi na to, że dostęp do akumulatora jest dość utrudniony
- Powoli zabieramy się za układ paliwowy. Pompa Bosch
- Czas połączyć komorę silnikową z kabiną. Wiązka 25-ciu przewodów przygotowana.
- Układ chłodzenia w trakcie kunstruowania
- No to zalewamy płynem
- Wiązka przygotowana do podpięcia. Czekamy na EMU
- Prace nad busikiem ciągle posuwają się do przodu…tym razem od spodu (przewody paliwowe, układu chłodzenia itp)
- Pompa paliwa + filtr są już zamontowane
- Tylna poduszka skrzyni odświeżona + nowy wklad
- Tylna poduszka skrzyni odświeżona + nowy wklad
- Tylna poduszka skrzyni odświeżona + nowy wklad
- Dolot in progress
- Dolot in progress
- Chłodnica układu chłodzenia coolera
- Mocowanie chłodnicy
- Centrum zarządzania silnikiem
- Kilka kabelków i gotowe
- Pod koniec dniówki już lepiej to wygląda…
- Cooler na miejscu.
- Chłodzenie coolera gotowe
- Czas na dolot z filtra powietrza
- Czas na dolot z filtra powietrza
- biorę się za montaż alarmu a tu…takie coś pod bezpiecznikami. Jest co wycinać…
- 1/10 wyciętych kabli
- Lusterka zamontowane
- Alarm ze sterowaniem centralnym zamkiem został zamontowany
- Dodatkowe wskaźniki są już na miejscu
- Dodatkowe wskaźniki są już na miejscu
- Zakupy w sklepie CAR AUDIO uważam za udane 😉
- Jedziemy dalej z „CAR-AUDIO” 😉
- Takie magiczne pudełeczko i licznik będzie działał
- Na specjalne życzenie klienta wymianimy zawieszenie na zestaw AIR RIDE
- Kolejny zbiorniczek 😉
- Montujemy AirRide
- Montujemy AirRide
- Dolot pomalowany i zamontowany
- Bluetooth uruchomiony;)
- Montujemy AirRide
- Montujemy AirRide
- Montujemy AirRide
- Dziś pierwsza próba nowego zawieszenia
- AirRide zamontowany
- AirRide zamontowany
- AirRide zamontowany
- Komora silnika gotowa
- AirRide gotowe. Wszystko mieści się pod tylną kanapą
- AirRide gotowe
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!
- NO TO GOTOWE!