06 kwi 2014

Trafiła do nas Honda Civic V-gen D16Z6 z turbosprężarką Garrett GT28RS. Silnik był jeszcze na dotarciu po zakuciu. Objaw – stuki wewnątrz silnika. Okazało się, że przez zastosowanie niewłaściwych zabezpieczeń sworzni tłoków, jeden z nich wysunął się i uszkodził tłok oraz tuleję. Naszym zadaniem było doprowadzenie silnika do ładu czyli złożenie go od nowa na nowych częściach i z nowym blokiem.
- D16Z6 Turbo – zakuty, na dotarciu – objaw: stuki w silniku
- D16Z6 Turbo – zakuty, na dotarciu – objaw: stuki w silniku
- D16Z6 Turbo – zakuty, na dotarciu – objaw: stuki w silniku. Oto przyczyna – pęknięty tłok
- D16Z6 Turbo – zakuty, na dotarciu – objaw: stuki w silniku. Oto przyczyna – pęknięty tłok
- D16Z6 Turbo – zakuty, na dotarciu – objaw: stuki w silniku. Oto przyczyna – pęknięty tłok
- Silnik po wymontowaniu z auta trafił ponownie do nas na rozbiórkę i doprowadzenie do ładu:)
- Przytarty i pęknięty tłok
- Przytarty i pęknięty tłok
- Źle poskładane korby – przyczyna przypalonych i przytartych panewek
- Powód pęknięcia tłoka – brak zabezpieczeń na sworzniach
- Przebity uszczelniacz wałka rozrządu
- Dotarły sprężynki zaworowe
- Dotarły też tłoki WISECO
- Powoli składamy silnik. Dół już prawie gotowy
- Powoli składamy silnik. Dół już prawie gotowy
- Końcówka składania
- Gotowe. Resztę właściciel zrobi sobie sam
- Gotowe. Resztę właściciel zrobi sobie sam
- Silnik po zamontowaniu w samochodzie przez właściciela