11 Cze 2014

Dotarł do nas rozpoczęty projekt mocniejszego T-Jeta w Seicento. Projekt ten nie został ukończony w poprzedniej firmie i po dłuższym przestoju trafił do naszego warsztatu. Naszym zadaniem było uruchomienie samochodu.
Auto baza:
– Fiat Seicento 1.4 16V T-Jet….jak na widać na pierwszych fotkach
Specyfikacja końcowa:
• Turbina TD05 z Mitsubishi Lancer EVO X
• układ dolotowy + modyfikacja intercoolera by TRS Racing
• customowy układ chłodzenia by TRS Racing
• elektronika Ecumaster EMU
• customowy kolektor ssący + duża przepustnica by TRS Racing
• sprzęgło sterowane hydraulicznie
- Jak widać, obecnie silnik jest w samochodzie ale będzie trzeba go wyjąć żeby wszytko dokładnie przejrzeć i poskładać
- Trochę części…
- Wreszcie możemy zabrać się za pracę nad tym projektem. Na początek wyciągnęliśmy silnik.
- Podstawa akumulatora wycięta szlifierką:/
- Po umyciu komory zrobiliśmy zaprawki lakiernicze
- Zdemontowaliśmy silnik
- Usunąłem podstawę akumulatora.
- Zespół z grubsza poskładany w całość
- Tył skrzynki też mamy już skręcony
- Wysprzęglacz centralny obsadzony
- Komplet łap silnika
- Karoseria przygotowana do montażu silnika
- No i silnik już na miejscu. Zaczynamy podłączanie osprzętu
- No i silnik już na miejscu. Zaczynamy podłączanie osprzętu
- Downpipe
- Adapterki do czujników
- Nowe linki zmiany biegów robione na zamówienie
- Trochę porządku w kabalkach
- Przymiarki customowej chłodnicy i zmodyfikowanego intercoolera
- Prototypowy kolektor ssący
- Prototypowy kolektor ssący
- Zmodyfikowana rurka wodna
- Zmodyfikowana rurka wodna
- Układ chłodzenia prawie gotowy. Zmodyfikowany cooler, zrobiona na potrzeby tego projektu chłodnica wody i chłodnica oleju
- Układ chłodzenia prawie gotowy. Zmodyfikowany cooler, zrobiona na potrzeby tego projektu chłodnica wody i chłodnica oleju
- Kolektor ssący pomalowany. Teraz dolot
- Kolektor ssący pomalowany. Teraz dolot
- Chłodnica oleju podłączona
- Coraz bliżej finału
- Coraz bliżej finału
- Coraz bliżej finału
- Elektryka…
- Elektryka…
- Auto przygotowane do strojenia
- Auto przygotowane do strojenia
- GOTOWE
- GOTOWE
- Wynik z hamowni: 293KM, 303Nm
- Dzisiejsza wizyta na hamowni. Fiat Seicento 1.4 T-JET TD05. Doładowanie 1.8 Bar. Prawie 3 godziny walki z trakcją na rolkach. Finalnie koła i tak się uślignęły ale można założyć, że ten wykres jest najbardziej zbliżony