30 Paź 2015
Całkowita przebudowa silnika i osprzętu, wymiana skrzyni biegów. Cel – okolice 330 koni mechanicznych
BAZA:
• Fiat Seicento 1.4 T-Jet ok 180KM
• Skrzynia 5-bieg C514
• Ecumaster EMU
PO MODYFIKACJACH:
• Turbo TD05H
• Downpipe by TRS Racing
• Skrzynia 5-bieg C510 (Fiat Grande Punto / Abarth 500)
• Customowe półosie
• Customowy intercooler by TRS Racing
• Układ dolotowy by TRS Racing
• Montaż elektrycznego wspomagania kierownicy
• Duża przepustnica
• Wtryskiwacze 520cm3
• Układ chłodzenia by TRS Racing
• Aluminiowa chłodnica wody wykonana na zamówienie
• Chłodnica oleju oraz termostat MOCAL
• Chłodnica wody, oleju i intercooler pomalowane proszkowo na czarny mat
• Oil catch tank oraz blow off PROPERFEKT
• Shiftlight zamontowany w liczniku
• Customowy układ wydechowy by TRS Racing
• Tarcza sprzęgła ze spiekiem
• Dodatkowe wskaźniki – Boost, temperatura wody i ładowanie
• Hamulce przód 284mm (wentylowane nacinane tarcze TRW + klocki TRW)
• Hamulce tył tarcze 240mm
• Customowe mocowania skrzyni biegów by TRS Racing
• Customowy mechanizm zmiany biegów by TRS Racing
• Kpl tulei poliuretanowych w zawieszeniu oraz poduszkach silnika
• Flat Shift
• Procedura startu
• Customowy zderzak przedni (oryginalny nie pomieścił pod sobą chłodnic itp)
• Wydajniejsze serwo i pompa hamulcowa
• Pompa paliwa DW200
• Customowy kolektor wydechowy z nierdzewki by TRS Racing
• Customowy kolektor ssący o powiększonej pojemności by TRS Racing
• Zawieszenie Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
PRZY OKAZJI:
• Wymiana szyby w drzwiach (stara była porysowana)
• Wymiana uszkodzonego alarmu i sterownika centralnego zamka
• Montaż foteli kubełkowych
• Wymiana wszystkich przewodów hamulcowych
• Montaż rollbar
• Flokowana deska rozdzielcza oraz inne elementy wnętrza
• Wymiana pasa czołowego (zamiast zamontowanego wcześniej profilu zamkniętego)
• Wymiana zderzaka tył oraz maski
• Piaskowanie i malowanie elementów zawieszenia tylnego
• Wymiana zbiornika paliwa
•
-
-
Seicento 1.4 tjet gościło już w naszej firmie w nieco innym kolorze. Wtedy naszym zadaniem było podpięcie ecumastera EMU. Tym razem mamy więcej pracy:)
-
-
Seicento 1.4 tjet gościło już w naszej firmie w nieco innym kolorze. Wtedy naszym zadaniem było podpięcie ecumastera EMU. Tym razem mamy więcej pracy:)
-
-
Mamy już większą turbinę. Czekamy na resztę części
-
-
Mamy już większą turbinę. Czekamy na resztę części
-
-
Zaczynamy rozbieranie
-
-
Zaczynamy rozbieranie
-
-
Zaczynamy rozbieranie
-
-
Zaczynamy rozbieranie
-
-
Zaczynamy rozbieranie. Cały dolot trzeba zrobić od nowa
-
-
Zaczynamy rozbieranie. Cały dolot trzeba zrobić od nowa
-
-
Zaczynamy rozbieranie. Układ chłodzenia trzeba zrobić od nowa
-
-
Zespół napędowy zdemontowany.
-
-
Wahacz z wersji z ABSem. Wypiaskowany i pomalowany proszkowo w SAW-CARS. Będzie potrzebny sygnał prędkości
-
-
Wreszcie dotarły flansze do turbo. Czekamy na resztę części
-
-
Mamy już nową skrzynię biegów.
-
-
Dotarły półosie z których wyprodukujemy odpowiednio pasujące do seicento
-
-
Rozrusznik pasujący do nowej skrzyni.
-
-
Silnik umyty. Czekamy jeszcze tylko na dwa elementy i zaczynamy pracę
-
-
Głowiczka zdjęta do lakierowania
-
-
Głowiczka po lakierze
-
-
„Dawca” wzmocnienia czołowego.
-
-
Kolejne elementy właśnie dotarły. Zaciski pod tarcze 284mm. Zaraz zostaną rozebrane i zregenerowane.
-
-
Kolejna przesyłka dotarła: Oil Catch Tank, Blow-off oraz redukcja termostatu oleju. Wszystko z PROPERFEKT
-
-
Podłużnice oraz grodź zostaną przy okazji pomalowane
-
-
Na pierwszy ogień doprowadzimy do ładu pas przedni
-
-
Pas przedni został już wymieniony. Teraz czas na „zaprawki” lakiernicze w komorze silnika.
-
-
Podkład położony.
-
-
Pierwsza warstwa lakieru została już położona. Jutro druga, potem bezbarwny i strona blacharsko / lakiernicza gotowa
-
-
Pierwsza warstwa lakieru została już położona. Jutro druga, potem bezbarwny i strona blacharsko / lakiernicza gotowa
-
-
Zaciski i ich adaptery przednie są już wypiaskowane i pomalowane.
-
-
Dziś dotarł wkład pompy paliwa
-
-
Dziś dotarł wkład pompy paliwa
-
-
Lakier został położony, potem bezbarwny i komora gotowa.
-
-
Lakier został położony, potem bezbarwny i komora gotowa.
-
-
Fabrycznie nowy, tylny zderzak
-
-
-
Dziś dotarła półklatka. Przypasujemy i jedzie do lakieru
-
-
Tarcze przód 284mm i tył 240mm są już nacięte i czekają na montaż
-
-
Kilka kabelków do usunięcia.
-
-
Kilka kabelków do usunięcia.
-
-
Przymiarki klatki.
-
-
Przymiarki klatki.
-
-
Przymiarki klatki.
-
-
akiernicy się nie przyłożyli zbytnio
-
-
Termostat oleju zamontowany
-
-
Termostat oleju zamontowany
-
-
Rollbar uzupełniliśmy o poprzeczkę do mocowania pasów a całość pomalowana w firmie SAW-CARS
-
-
Rollbar uzupełniliśmy o poprzeczkę do mocowania pasów a całość pomalowana w firmie SAW-CARS
-
-
Rollbar uzupełniliśmy o poprzeczkę do mocowania pasów a całość pomalowana w firmie SAW-CARS
-
-
Przy okazji dotarły nowe koła 15″
-
-
Komora silnika i czołowe wzmocnienie pomalowane. Możemy powoli zacząć składanie
-
-
Komora silnika i czołowe wzmocnienie pomalowane. Możemy powoli zacząć składanie
-
-
W międzyczasie dotarła kierownica Sabelt z nabą
-
-
Serwo i pompa hamulcowa zostały wyczyszczone i pomalowane. Teraz czas na przewody hamulcowe
-
-
Dotarły już pasy 4-ro punktowe
-
-
Zdemontowaliśmy wahacze i zwrotnice do odświeżenia i montażu poliuretanów
-
-
Przewody hamulcowe też wymagały wymiany. W tak szybkim aucie ich stan jest dość istotny
-
-
Przewody hamulcowe też wymagały wymiany. W tak szybkim aucie ich stan jest dość istotny
-
-
Wahacze po regeneracji. Poliuretanowe tuleje zamontowane
-
-
Tylne hamulce prawie gotowe
-
-
Tylne hamulce prawie gotowe
-
-
Przymiarki silnika
-
-
Podłoga polakierowana, bezbarwny położony. Czekamy na podsufitkę
-
-
Podłoga polakierowana, bezbarwny położony. Czekamy na podsufitkę
-
-
Przednie hamulce są prawie gotowe. 284mm…
-
-
Łapy gotowe, czas na kolektor wydechowy
-
-
Łapy gotowe, czas na kolektor wydechowy
-
-
Przy okazji podsufitka została obszyta czarną alcantarą przez R-Design
-
-
Przy okazji podsufitka została obszyta czarną alcantarą przez R-Design
-
-
Łapy silnika gotowe. Lakierowane proszkowo oczywiście w Saw-Cars
-
-
Montujemy sprzęgło, na początek nowy wysprzęglacz centralny
-
-
Wzmocnione sprzęgło ze spiekiem
-
-
Wzmocnione sprzęgło ze spiekiem
-
-
Wzmocnione sprzęgło ze spiekiem
-
-
Kolektorek mniej więcej wyspawany. Jeszcze tulejka EGT, obróbka chemiczna, mechaniczna wewnątrz i można montować
-
-
Kolektorek mniej więcej wyspawany. Jeszcze tulejka EGT, obróbka chemiczna, mechaniczna wewnątrz i można montować
-
-
Silnik został już zamontowany.
-
-
Mamy już wałki półosi
-
-
Nieco poprawione mocowania foteli
-
-
Kolektor gotowy do montażu
-
-
Kolektor gotowy.
-
-
Turbo na miejscu.
-
-
Fotele zamontowane
-
-
Wnętrze z grubsza poskładane
-
-
Przy okazji zaślepimy otwory w bagażniku prawdopodobnie po instalacji LPG
-
-
Półosie gotowe do montażu
-
-
Downpipe czas zacząć
-
-
Downpipe gotowy. Pozostało owinąć bandażem
-
-
Downpipe gotowy. Pozostało owinąć bandażem
-
-
Cooler prawie gotowy
-
-
Cooler prawie gotowy
-
-
-
Cooler prawie gotowy
-
-
Nowa maska zamiast maski z wlotem powietrza
-
-
Cooler gotowy
-
-
Cooler gotowy
-
-
Cooler gotowy
-
-
Cooler gotowy
-
-
Cooler gotowy
-
-
W międzyczasie wymontowaliśmy deskę. Będzie flok
-
-
Nadszedł czas na customowy kolektor ssący
-
-
Poflokowana deska jest już na miejscu.
-
-
Przy okazji montażu deski usunęliśmy kilka zbędnych kabli
-
-
Taki oto kwiatek znależliśmy w instalacji
-
-
Nadwyżki kabli były zaizolowane i wciśnięte pod deskę
-
-
Kolektor ssący gotowy. Jeszcze lakier
-
-
Kolektor ssący gotowy. Jeszcze lakier
-
-
Kolektor pomalowany. Pozostało obrobić płaszczyzny i można montowa
-
-
Kolektor pomalowany. Pozostało obrobić płaszczyzny i można montowa
-
-
Jest i licznik
-
-
Tapicerka drzwi obszyta w R-Design
-
-
Powoli zaczyna przybywać pod maską
-
-
Powoli zaczyna przybywać pod maską
-
-
Aktuator zamontowany, DP zawinięta bandażem. Lecimy dalej
-
-
Dotarł już SPAL do chłodnicy wody
-
-
Czas na spasowanie i zamontowanie chłodnicy wody
-
-
Chłodnica na miejscu
-
-
Nowa tapicerka drzwi dodatkowo obszyta czarną alcantarą w R-Design
-
-
Króciec blow offa wspawany
-
-
Tego typu uchwytków / adapterków w tym samochodzie jest sporo. Każdy 100% HAND MADE!!
-
-
Wszystkie chłodnice spasowane
-
-
Termoizolacja na turbo.
-
-
Termoizolacja na turbo
-
-
Podpinamy turbo
-
-
Podpinamy turbo
-
-
-
Intercooler pomalowany przez chłopaków z Saw-Cars.
-
-
Chłodnica również pomalowana w Saw-Cars
-
-
Układ chłodzenia gotowy
-
-
Chłodnica oleju podłączona
-
-
Trwa porządkowanie drobnych elementów oraz żmudne układanie i dopasowywanie elektryki pod maską.
-
-
Trwa porządkowanie drobnych elementów oraz żmudne układanie i dopasowywanie elektryki pod maską.
-
-
Pod zderzakiem schumachera nie wszystko się tak mieści jak pod zderzakiem MPI. Trzeba trochę pomodyfikować
-
-
-
-
Takich „kwiatków” w instalacji było znacznie więcej. Musięliśmy je krok po kroku usuwać
-
-
Powoli łapiemy kształt wiązki
-
-
Wiązka nabiera kształtów
-
-
Kolejna modyfikacja zderzaka. Jedziemy dalej
-
-
Mechanizm zmiany biegów już działa
-
-
Mechanizm zmiany biegów już działa
-
-
Czas na skończenie hamulców i wymianę zawieszenia na Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
-
-
Czas na skończenie hamulców i wymianę zawieszenia na Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
-
-
Czas na skończenie hamulców i wymianę zawieszenia na Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
-
-
Parę nowych części
-
-
-
Zderzak nabiera kształtu
-
-
Wydech gotowy
-
-
Wydech gotowy
-
-
Wydech gotowy
-
-
Wydech gotowy. Dyskretna końcówka ze stali nierdzewnej
-
-
Trwa dopracowywanie szczegółów i porządkowanie pod maską. Zamontowaliśmy również wydajniejsze serwo i pompę hamulcową
-
-
Trwa dopracowywanie szczegółów i porządkowanie pod maską. Zamontowaliśmy również wydajniejsze serwo i pompę hamulcową
-
-
Trwa dopracowywanie szczegółów i porządkowanie pod maską. Zamontowaliśmy również wydajniejsze serwo i pompę hamulcową
-
-
Powoli porządkujemy wszystko pod maską i będziemy kończyć prace nad tym projektem.
-
-
Pod maską z grubsza gotowe
-
-
Pod maską z grubsza gotowe
-
-
Wnętrze poskładane
-
-
Turbo timer na miejscu
-
-
Turbo timer na miejscu
-
-
Dodatkowe wskaźniki na miejscu
-
-
Dotarł nowy oryginalny znaczek na maskę
-
-
Zderzak na miejscu
-
-
-
W końcu czas na hamownie…
-
-
Myślę, że wynik dobry. 332KM 366Nm. AUTO GOTOWE!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pierwszy przegląd po 5000km
-
-
Skrzynia biegów wyjęta – zgrzyta IV-ty bieg, turbo zaczęło puszczać dymki więc jest wyjęte do regeneracji
-
-
Rewizja / naprawa skrzyni
-
-
Rewizja / naprawa skrzyni
-
-
Rewizja / naprawa skrzyni
-
-
Rewizja / naprawa skrzyni
-
-
Rewizja / naprawa skrzyni
-
-
Turbo jest już po regeneracji
-
-
Z grubsza poskładane. W poniedziałek testy
-
-
Prawie gotowe