![](http://trs-racing.pl/wp-content/uploads/2016/05/DSCF0896-600x450.jpg)
Całkowita przebudowa silnika i osprzętu, wymiana skrzyni biegów. Cel – okolice 330 koni mechanicznych
BAZA:
• Fiat Seicento 1.4 T-Jet ok 180KM
• Skrzynia 5-bieg C514
• Ecumaster EMU
PO MODYFIKACJACH:
• Turbo TD05H
• Downpipe by TRS Racing
• Skrzynia 5-bieg C510 (Fiat Grande Punto / Abarth 500)
• Customowe półosie
• Customowy intercooler by TRS Racing
• Układ dolotowy by TRS Racing
• Montaż elektrycznego wspomagania kierownicy
• Duża przepustnica
• Wtryskiwacze 520cm3
• Układ chłodzenia by TRS Racing
• Aluminiowa chłodnica wody wykonana na zamówienie
• Chłodnica oleju oraz termostat MOCAL
• Chłodnica wody, oleju i intercooler pomalowane proszkowo na czarny mat
• Oil catch tank oraz blow off PROPERFEKT
• Shiftlight zamontowany w liczniku
• Customowy układ wydechowy by TRS Racing
• Tarcza sprzęgła ze spiekiem
• Dodatkowe wskaźniki – Boost, temperatura wody i ładowanie
• Hamulce przód 284mm (wentylowane nacinane tarcze TRW + klocki TRW)
• Hamulce tył tarcze 240mm
• Customowe mocowania skrzyni biegów by TRS Racing
• Customowy mechanizm zmiany biegów by TRS Racing
• Kpl tulei poliuretanowych w zawieszeniu oraz poduszkach silnika
• Flat Shift
• Procedura startu
• Customowy zderzak przedni (oryginalny nie pomieścił pod sobą chłodnic itp)
• Wydajniejsze serwo i pompa hamulcowa
• Pompa paliwa DW200
• Customowy kolektor wydechowy z nierdzewki by TRS Racing
• Customowy kolektor ssący o powiększonej pojemności by TRS Racing
• Zawieszenie Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
PRZY OKAZJI:
• Wymiana szyby w drzwiach (stara była porysowana)
• Wymiana uszkodzonego alarmu i sterownika centralnego zamka
• Montaż foteli kubełkowych
• Wymiana wszystkich przewodów hamulcowych
• Montaż rollbar
• Flokowana deska rozdzielcza oraz inne elementy wnętrza
• Wymiana pasa czołowego (zamiast zamontowanego wcześniej profilu zamkniętego)
• Wymiana zderzaka tył oraz maski
• Piaskowanie i malowanie elementów zawieszenia tylnego
• Wymiana zbiornika paliwa
•
- Seicento 1.4 tjet gościło już w naszej firmie w nieco innym kolorze. Wtedy naszym zadaniem było podpięcie ecumastera EMU. Tym razem mamy więcej pracy:)
- Seicento 1.4 tjet gościło już w naszej firmie w nieco innym kolorze. Wtedy naszym zadaniem było podpięcie ecumastera EMU. Tym razem mamy więcej pracy:)
- Mamy już większą turbinę. Czekamy na resztę części
- Mamy już większą turbinę. Czekamy na resztę części
- Zaczynamy rozbieranie
- Zaczynamy rozbieranie
- Zaczynamy rozbieranie
- Zaczynamy rozbieranie
- Zaczynamy rozbieranie. Cały dolot trzeba zrobić od nowa
- Zaczynamy rozbieranie. Cały dolot trzeba zrobić od nowa
- Zaczynamy rozbieranie. Układ chłodzenia trzeba zrobić od nowa
- Zespół napędowy zdemontowany.
- Wahacz z wersji z ABSem. Wypiaskowany i pomalowany proszkowo w SAW-CARS. Będzie potrzebny sygnał prędkości
- Wreszcie dotarły flansze do turbo. Czekamy na resztę części
- Mamy już nową skrzynię biegów.
- Dotarły półosie z których wyprodukujemy odpowiednio pasujące do seicento
- Rozrusznik pasujący do nowej skrzyni.
- Silnik umyty. Czekamy jeszcze tylko na dwa elementy i zaczynamy pracę
- Głowiczka zdjęta do lakierowania
- Głowiczka po lakierze
- „Dawca” wzmocnienia czołowego.
- Kolejne elementy właśnie dotarły. Zaciski pod tarcze 284mm. Zaraz zostaną rozebrane i zregenerowane.
- Kolejna przesyłka dotarła: Oil Catch Tank, Blow-off oraz redukcja termostatu oleju. Wszystko z PROPERFEKT
- Podłużnice oraz grodź zostaną przy okazji pomalowane
- Na pierwszy ogień doprowadzimy do ładu pas przedni
- Pas przedni został już wymieniony. Teraz czas na „zaprawki” lakiernicze w komorze silnika.
- Podkład położony.
- Pierwsza warstwa lakieru została już położona. Jutro druga, potem bezbarwny i strona blacharsko / lakiernicza gotowa
- Pierwsza warstwa lakieru została już położona. Jutro druga, potem bezbarwny i strona blacharsko / lakiernicza gotowa
- Zaciski i ich adaptery przednie są już wypiaskowane i pomalowane.
- Dziś dotarł wkład pompy paliwa
- Dziś dotarł wkład pompy paliwa
- Lakier został położony, potem bezbarwny i komora gotowa.
- Lakier został położony, potem bezbarwny i komora gotowa.
- Fabrycznie nowy, tylny zderzak
- Dziś dotarła półklatka. Przypasujemy i jedzie do lakieru
- Tarcze przód 284mm i tył 240mm są już nacięte i czekają na montaż
- Kilka kabelków do usunięcia.
- Kilka kabelków do usunięcia.
- Przymiarki klatki.
- Przymiarki klatki.
- Przymiarki klatki.
- akiernicy się nie przyłożyli zbytnio
- Termostat oleju zamontowany
- Termostat oleju zamontowany
- Rollbar uzupełniliśmy o poprzeczkę do mocowania pasów a całość pomalowana w firmie SAW-CARS
- Rollbar uzupełniliśmy o poprzeczkę do mocowania pasów a całość pomalowana w firmie SAW-CARS
- Rollbar uzupełniliśmy o poprzeczkę do mocowania pasów a całość pomalowana w firmie SAW-CARS
- Przy okazji dotarły nowe koła 15″
- Komora silnika i czołowe wzmocnienie pomalowane. Możemy powoli zacząć składanie
- Komora silnika i czołowe wzmocnienie pomalowane. Możemy powoli zacząć składanie
- W międzyczasie dotarła kierownica Sabelt z nabą
- Serwo i pompa hamulcowa zostały wyczyszczone i pomalowane. Teraz czas na przewody hamulcowe
- Dotarły już pasy 4-ro punktowe
- Zdemontowaliśmy wahacze i zwrotnice do odświeżenia i montażu poliuretanów
- Przewody hamulcowe też wymagały wymiany. W tak szybkim aucie ich stan jest dość istotny
- Przewody hamulcowe też wymagały wymiany. W tak szybkim aucie ich stan jest dość istotny
- Wahacze po regeneracji. Poliuretanowe tuleje zamontowane
- Tylne hamulce prawie gotowe
- Tylne hamulce prawie gotowe
- Przymiarki silnika
- Podłoga polakierowana, bezbarwny położony. Czekamy na podsufitkę
- Podłoga polakierowana, bezbarwny położony. Czekamy na podsufitkę
- Przednie hamulce są prawie gotowe. 284mm…
- Łapy gotowe, czas na kolektor wydechowy
- Łapy gotowe, czas na kolektor wydechowy
- Przy okazji podsufitka została obszyta czarną alcantarą przez R-Design
- Przy okazji podsufitka została obszyta czarną alcantarą przez R-Design
- Łapy silnika gotowe. Lakierowane proszkowo oczywiście w Saw-Cars
- Montujemy sprzęgło, na początek nowy wysprzęglacz centralny
- Wzmocnione sprzęgło ze spiekiem
- Wzmocnione sprzęgło ze spiekiem
- Wzmocnione sprzęgło ze spiekiem
- Kolektorek mniej więcej wyspawany. Jeszcze tulejka EGT, obróbka chemiczna, mechaniczna wewnątrz i można montować
- Kolektorek mniej więcej wyspawany. Jeszcze tulejka EGT, obróbka chemiczna, mechaniczna wewnątrz i można montować
- Silnik został już zamontowany.
- Mamy już wałki półosi
- Nieco poprawione mocowania foteli
- Kolektor gotowy do montażu
- Kolektor gotowy.
- Turbo na miejscu.
- Fotele zamontowane
- Wnętrze z grubsza poskładane
- Przy okazji zaślepimy otwory w bagażniku prawdopodobnie po instalacji LPG
- Półosie gotowe do montażu
- Downpipe czas zacząć
- Downpipe gotowy. Pozostało owinąć bandażem
- Downpipe gotowy. Pozostało owinąć bandażem
- Cooler prawie gotowy
- Cooler prawie gotowy
- Cooler prawie gotowy
- Nowa maska zamiast maski z wlotem powietrza
- Cooler gotowy
- Cooler gotowy
- Cooler gotowy
- Cooler gotowy
- Cooler gotowy
- W międzyczasie wymontowaliśmy deskę. Będzie flok
- Nadszedł czas na customowy kolektor ssący
- Poflokowana deska jest już na miejscu.
- Przy okazji montażu deski usunęliśmy kilka zbędnych kabli
- Taki oto kwiatek znależliśmy w instalacji
- Nadwyżki kabli były zaizolowane i wciśnięte pod deskę
- Kolektor ssący gotowy. Jeszcze lakier
- Kolektor ssący gotowy. Jeszcze lakier
- Kolektor pomalowany. Pozostało obrobić płaszczyzny i można montowa
- Kolektor pomalowany. Pozostało obrobić płaszczyzny i można montowa
- Jest i licznik
- Tapicerka drzwi obszyta w R-Design
- Powoli zaczyna przybywać pod maską
- Powoli zaczyna przybywać pod maską
- Aktuator zamontowany, DP zawinięta bandażem. Lecimy dalej
- Dotarł już SPAL do chłodnicy wody
- Czas na spasowanie i zamontowanie chłodnicy wody
- Chłodnica na miejscu
- Nowa tapicerka drzwi dodatkowo obszyta czarną alcantarą w R-Design
- Króciec blow offa wspawany
- Tego typu uchwytków / adapterków w tym samochodzie jest sporo. Każdy 100% HAND MADE!!
- Wszystkie chłodnice spasowane
- Termoizolacja na turbo.
- Termoizolacja na turbo
- Podpinamy turbo
- Podpinamy turbo
- Intercooler pomalowany przez chłopaków z Saw-Cars.
- Chłodnica również pomalowana w Saw-Cars
- Układ chłodzenia gotowy
- Chłodnica oleju podłączona
- Trwa porządkowanie drobnych elementów oraz żmudne układanie i dopasowywanie elektryki pod maską.
- Trwa porządkowanie drobnych elementów oraz żmudne układanie i dopasowywanie elektryki pod maską.
- Pod zderzakiem schumachera nie wszystko się tak mieści jak pod zderzakiem MPI. Trzeba trochę pomodyfikować
- Takich „kwiatków” w instalacji było znacznie więcej. Musięliśmy je krok po kroku usuwać
- Powoli łapiemy kształt wiązki
- Wiązka nabiera kształtów
- Kolejna modyfikacja zderzaka. Jedziemy dalej
- Mechanizm zmiany biegów już działa
- Mechanizm zmiany biegów już działa
- Czas na skończenie hamulców i wymianę zawieszenia na Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
- Czas na skończenie hamulców i wymianę zawieszenia na Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
- Czas na skończenie hamulców i wymianę zawieszenia na Bilstein B6 + Eibach Pro Kit
- Parę nowych części
- Zderzak nabiera kształtu
- Wydech gotowy
- Wydech gotowy
- Wydech gotowy
- Wydech gotowy. Dyskretna końcówka ze stali nierdzewnej
- Trwa dopracowywanie szczegółów i porządkowanie pod maską. Zamontowaliśmy również wydajniejsze serwo i pompę hamulcową
- Trwa dopracowywanie szczegółów i porządkowanie pod maską. Zamontowaliśmy również wydajniejsze serwo i pompę hamulcową
- Trwa dopracowywanie szczegółów i porządkowanie pod maską. Zamontowaliśmy również wydajniejsze serwo i pompę hamulcową
- Powoli porządkujemy wszystko pod maską i będziemy kończyć prace nad tym projektem.
- Pod maską z grubsza gotowe
- Pod maską z grubsza gotowe
- Wnętrze poskładane
- Turbo timer na miejscu
- Turbo timer na miejscu
- Dodatkowe wskaźniki na miejscu
- Dotarł nowy oryginalny znaczek na maskę
- Zderzak na miejscu
- W końcu czas na hamownie…
- Myślę, że wynik dobry. 332KM 366Nm. AUTO GOTOWE!
Pierwszy przegląd po 5000km
- Skrzynia biegów wyjęta – zgrzyta IV-ty bieg, turbo zaczęło puszczać dymki więc jest wyjęte do regeneracji
- Rewizja / naprawa skrzyni
- Rewizja / naprawa skrzyni
- Rewizja / naprawa skrzyni
- Rewizja / naprawa skrzyni
- Rewizja / naprawa skrzyni
- Turbo jest już po regeneracji
- Z grubsza poskładane. W poniedziałek testy
- Prawie gotowe