01 Cze 2014

Tym razem gości u nas Fiat Seicento 1.4 16V z uszkodzonym silnikiem. Ponieważ remont jest nieopłacalny, wymienimy tzw słupek na inny, doprowadzimy do ładu instalację elektryczną i osprzęt silnika, zamontujemy klatkę bezpieczeństwa i fotele kubełkowe. Gumowe tuleje zawieszenia zastąpimy poliuretanami.
- Seicento 1.4 16V
- Wahacze z poliuretanami już czekają.
- Skrzynia 6-bieg ze szperą
- No to bierzemy się do roboty: Na pierwszy ogień idzie demontaż silnika
- Silnik wyciądnięty
- Teraz trzeba zrobić trochę porządku pod maską.
- W starym silniku „popłynął” pierwszy tłok.
- Przy okazji wymieniamy wałki na nieco ostrzejsze
- Skrzynia przygotowana do montażu
- Silnik przygotowany do montażu
- Komora nieco przejrzała.
- Przy okazji zrobimy porządek z przewodami hamulcowymi
- Udało się nieco uporządkować przewody hamulcowe
- Silnik już na miejscu. Mechanicznie auto prawie gotowe. Pozostała elektryka, strojenie i kilka drobiazgów.
- Przy okazji wymieniliśmy uszkodzone osłony przegubów. Poprzednie rozpuściły się od smaru 🙂
- Czas na wiązkę, musiałem usunąć sporo izolacji:)
- …elektryka…
- Prawie gotowe
- DET-3 już czeka na montaż
- Silnik przygotowany do strojenia
- Silnik przygotowany do strojenia
- Pod maską gotowe. Teraz zabieram się za klatkę
- Pod maską gotowe. Teraz zabieram się za klatkę
- Montujemy klatkę
- Nowe hamulce tył
- Wskaźnik temperatury wody
- Fotele i pasy już zamontowane
- Fotele i pasy już zamontowane