
Fiat Seicento 1.2 16V, który został zbudowany w naszej firmie jakieś 4 lata temu, wrócił na duży przegląd (rozrząd, oleje, hamulce i montaż skrzyni 6-bieg). Plany się jednak nieco zmieniły. Zamontowaliśmy silnik 1.4 T-Jet z większą turbiną – TD04-16T. Przy okazji gruntownie przejrzeliśmy auto i naprawiliśmy / usprawniliśmy wszystkie uszkodzenia i awarie.
BAZA:
• Fiat Seicento 1.2 16V
• Skrzynia 5-bieg
PO MODYFIKACJACH:
• Dwie mapy: słabsza na ulicę – 198KM, 198Nm; druga – mocniejsza 262KM, 277Nm
• Turbo TD04-16T
• Downpipe by TRS Racing
• Customowy intercooler by TRS Racing
• Układ dolotowy by TRS Racing
• Montaż elektrycznego wspomagania kierownicy
• Duża przepustnica
• Wtryskiwacze 520cm3
• Sterownik Ecumaster EMU
• Układ chłodzenia by TRS Racing
• Aluminiowa chłodnica wody wykonana na zamówienie
• Chłodnica oleju oraz termostat MOCAL
• Chłodnica wody, oleju i intercooler pomalowane proszkowo na czarny mat
• Oil catch tank oraz blow off PROPERFEKT
• Shiftlight zamontowany w liczniku
• Customowy układ wydechowy by TRS Racing
• Tarcza sprzęgła ze spiekiem, wzmocniony docisk
• Dodatkowe wskaźniki – Boost, temperatura wody i temperatura oleju
• Płynna regulacja kontroli trakcji
• Hamulce przód 257mm (wentylowane nacinane tarcze TRW + klocki TRW)
• Koła 195/45 YOKOHAMA, Felgi 14/7”
• Kpl tulei poliuretanowych w zawieszeniu oraz poduszkach silnika
PRZY OKAZJI:
• Wymiana szyby w drzwiach (stara była porysowana)
• Wymiana uszkodzonego alarmu i sterownika centralnego zamka
• Pranie kpl tapicerki wnętrza
• Wymiana wszystkich przewodów hamulcowych
• Montaż brakujących atrap w zderzaku
• Montaż halogenów
• Naprawa wkładek wszystkich zamków
• Wymiana kpl tylnych hamulców
- Fiat Seicento 1.2 16V
- Na początek wyciągamy silnik
- Na początek wyciągamy silnik
- Nowe felgi 14″
- Dotarły nowe opony
- Dotarły nowe opony
- Jest i silnik
- Flansz kolektora wydechowego z nierdzewki
- Dotarła turbina – TD04
- Dotarła turbina – TD04
- Koła gotowe
- Dziś dotarła skrzynia biegów
- Nacinane tarcze i klocki TRW.
- Zaciski po pełnej regeneracji
- Zaciski po pełnej regeneracji
- Kolejny element – wspomaganie kierownicy
- Przy okazji zmienimy lewą szybę. Stara jest mocno zrysowana.
- Blow off PROPERFEKT
- Zaślepka DV PROPERFEKT
- Powoli ruszają prace. Wałki rozrządu wymienione, głowiczka pomalowana.
- Powoli ruszają prace. Wałki rozrządu wymienione, głowiczka pomalowana.
- Podstawka filtra oleju z wyjściem na chłodnicę wraz z adapterem do silnika Fiata
- Podstawka filtra oleju z wyjściem na chłodnicę wraz z adapterem do silnika Fiata
- Dotarło kilka nowych elementów
- Przednie wahacze zostały odświeżone i uzupełnione o poliuretanowe tuleje
- Silnik gotowy, czeka na montaż.
- Tarcza sprzęgła z kewlarowymi okładzinami
- Tarcza sprzęgła z kewlarowymi okładzinami
- Komora silnika została umyta. Zrobimy zaprawki lakiernicze i rozpoczynamy montaż silnika
- Hamulce 257mm są już zamontowane, tuleje poliuretanowe zawieszenia z przodu również
- Hamulce 257mm są już zamontowane, tuleje poliuretanowe zawieszenia z przodu również
- Nowe przewody hamulcowe
- Zespół napędowy przygotowany do montażu
- Zespół napędowy przygotowany do montażu
- Zespół napędowy przygotowany do montażu
- Przy okazji wymieniliśmy wszystkie przewody hamulcowe.
- Przy okazji wymieniliśmy wszystkie przewody hamulcowe.
- Wreszcie silnik w aucie. Teraz konstruuję kolektor wydechowy.
- Wreszcie silnik w aucie. Teraz konstruuję kolektor wydechowy.
- No i kolektor wyspawany. Teraz obróbka płaszczyzn, potem obróbka chemiczna całego kolektora i część gotowa do montażu
- No i kolektor wyspawany. Teraz obróbka płaszczyzn, potem obróbka chemiczna całego kolektora i część gotowa do montażu
- Kolektor gotowy do montażu
- Kolektor gotowy do montażu
- Kolektor i turbina na miejscu. Czekamy na chłodnicę i intercooler.
- Kolektor i turbina na miejscu. Czekamy na chłodnicę i intercooler.
- Kolektor i turbina na miejscu. Czekamy na chłodnicę i intercooler.
- Intercooler trzeba zbudować od podstaw pod wymiar. Dawca rdzenia już jest;)
- Pierwszy element układu dolotowego
- Downpipe gotowa
- Budujemy cooler. Krok 1;)
- Przy okazji odświeżamy nieco tapicerkę
- Krok 2 – zbiorniczki
- Krok 2 – zbiorniczki
- Budowa coolera ciąg dalszy
- Udało się zakupić kratki do zderzaka. Brakuje jeszcze tylko środkowej.
- Dotarły kolejne elementy naszej układanki:)
- Dotarły kolejne elementy naszej układanki:)
- Przymiarek ciąg dalszy
- Przymiarki chłodnicy
- Downpipe gotowa, można zawinąć bandażem.
- Downpipe gotowa, można zawinąć bandażem.
- Downpipe gotowa, można zawinąć bandażem.
- Downpipe na miejscu
- Downpipe na miejscu
- Podłączamy smarowanie i chłodzenie turbiny
- Kanapa wyprana
- Rurka wona by TRS
- Rurka wona by TRS
- Układ chłodzenia gotowy
- Układ chłodzenia gotowy
- Cooler zamknięty. Dolot prawie gotowy.
- Cooler zamknięty. Dolot prawie gotowy.
- Cooler zamknięty. Dolot prawie gotowy.
- Chłodnica oleju też już na miejscu
- Chłodnica oleju też już na miejscu
- Dolot gotowy
- Mocowanie EMU i EBC gotowe
- Chłodnice wróciły z lakierowania proszkowego. Są już zamontowane. Idziemy dalej
- Chłodnice wróciły z lakierowania proszkowego. Są już zamontowane. Idziemy dalej
- Chłodnice wróciły z lakierowania proszkowego. Są już zamontowane. Idziemy dalej
- Blow off i oil catch od PROPERFEKT
- Blow off i oil catch od PROPERFEKT
- Czas na elektrykę
- Czas na elektrykę
- Czas na elektrykę
- Wiązka dodatkowych wskaźników gotowa
- Wiązka przygotowana do podpięcia do EMU
- Przy okazji wpadły nowe oryginalne halogeny:)
- Dzisiaj dojechały wskaźniki. Temperatura wody, oleju i ciśnienie doładowania
- Wskaźniki zamontowane na panelu
- Panel przełączników z funkcją przednich halogenów i….czymś jeszcze:)
- Wydech gotowy
- Wydech gotowy
- Wydech gotowy
- Wydech gotowy
- Wydech gotowy
- Dodatkowe wskaźniki i przełączniki zamontowane
- Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
- Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
- Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
- Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
- GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)