15 Kwi 2015
Fiat Seicento 1.2 16V, który został zbudowany w naszej firmie jakieś 4 lata temu, wrócił na duży przegląd (rozrząd, oleje, hamulce i montaż skrzyni 6-bieg). Plany się jednak nieco zmieniły. Zamontowaliśmy silnik 1.4 T-Jet z większą turbiną – TD04-16T. Przy okazji gruntownie przejrzeliśmy auto i naprawiliśmy / usprawniliśmy wszystkie uszkodzenia i awarie.
BAZA:
• Fiat Seicento 1.2 16V
• Skrzynia 5-bieg
PO MODYFIKACJACH:
• Dwie mapy: słabsza na ulicę – 198KM, 198Nm; druga – mocniejsza 262KM, 277Nm
• Turbo TD04-16T
• Downpipe by TRS Racing
• Customowy intercooler by TRS Racing
• Układ dolotowy by TRS Racing
• Montaż elektrycznego wspomagania kierownicy
• Duża przepustnica
• Wtryskiwacze 520cm3
• Sterownik Ecumaster EMU
• Układ chłodzenia by TRS Racing
• Aluminiowa chłodnica wody wykonana na zamówienie
• Chłodnica oleju oraz termostat MOCAL
• Chłodnica wody, oleju i intercooler pomalowane proszkowo na czarny mat
• Oil catch tank oraz blow off PROPERFEKT
• Shiftlight zamontowany w liczniku
• Customowy układ wydechowy by TRS Racing
• Tarcza sprzęgła ze spiekiem, wzmocniony docisk
• Dodatkowe wskaźniki – Boost, temperatura wody i temperatura oleju
• Płynna regulacja kontroli trakcji
• Hamulce przód 257mm (wentylowane nacinane tarcze TRW + klocki TRW)
• Koła 195/45 YOKOHAMA, Felgi 14/7”
• Kpl tulei poliuretanowych w zawieszeniu oraz poduszkach silnika
PRZY OKAZJI:
• Wymiana szyby w drzwiach (stara była porysowana)
• Wymiana uszkodzonego alarmu i sterownika centralnego zamka
• Pranie kpl tapicerki wnętrza
• Wymiana wszystkich przewodów hamulcowych
• Montaż brakujących atrap w zderzaku
• Montaż halogenów
• Naprawa wkładek wszystkich zamków
• Wymiana kpl tylnych hamulców
-
-
Fiat Seicento 1.2 16V
-
-
Na początek wyciągamy silnik
-
-
Na początek wyciągamy silnik
-
-
Nowe felgi 14″
-
-
Dotarły nowe opony
-
-
Dotarły nowe opony
-
-
Jest i silnik
-
-
Flansz kolektora wydechowego z nierdzewki
-
-
Dotarła turbina – TD04
-
-
Dotarła turbina – TD04
-
-
Koła gotowe
-
-
Dziś dotarła skrzynia biegów
-
-
Nacinane tarcze i klocki TRW.
-
-
Zaciski po pełnej regeneracji
-
-
Zaciski po pełnej regeneracji
-
-
Kolejny element – wspomaganie kierownicy
-
-
Przy okazji zmienimy lewą szybę. Stara jest mocno zrysowana.
-
-
Blow off PROPERFEKT
-
-
Zaślepka DV PROPERFEKT
-
-
Powoli ruszają prace. Wałki rozrządu wymienione, głowiczka pomalowana.
-
-
Powoli ruszają prace. Wałki rozrządu wymienione, głowiczka pomalowana.
-
-
Podstawka filtra oleju z wyjściem na chłodnicę wraz z adapterem do silnika Fiata
-
-
Podstawka filtra oleju z wyjściem na chłodnicę wraz z adapterem do silnika Fiata
-
-
Dotarło kilka nowych elementów
-
-
Przednie wahacze zostały odświeżone i uzupełnione o poliuretanowe tuleje
-
-
Silnik gotowy, czeka na montaż.
-
-
Tarcza sprzęgła z kewlarowymi okładzinami
-
-
Tarcza sprzęgła z kewlarowymi okładzinami
-
-
Komora silnika została umyta. Zrobimy zaprawki lakiernicze i rozpoczynamy montaż silnika
-
-
Hamulce 257mm są już zamontowane, tuleje poliuretanowe zawieszenia z przodu również
-
-
Hamulce 257mm są już zamontowane, tuleje poliuretanowe zawieszenia z przodu również
-
-
Nowe przewody hamulcowe
-
-
Zespół napędowy przygotowany do montażu
-
-
Zespół napędowy przygotowany do montażu
-
-
Zespół napędowy przygotowany do montażu
-
-
Przy okazji wymieniliśmy wszystkie przewody hamulcowe.
-
-
Przy okazji wymieniliśmy wszystkie przewody hamulcowe.
-
-
Wreszcie silnik w aucie. Teraz konstruuję kolektor wydechowy.
-
-
Wreszcie silnik w aucie. Teraz konstruuję kolektor wydechowy.
-
-
No i kolektor wyspawany. Teraz obróbka płaszczyzn, potem obróbka chemiczna całego kolektora i część gotowa do montażu
-
-
No i kolektor wyspawany. Teraz obróbka płaszczyzn, potem obróbka chemiczna całego kolektora i część gotowa do montażu
-
-
Kolektor gotowy do montażu
-
-
Kolektor gotowy do montażu
-
-
Kolektor i turbina na miejscu. Czekamy na chłodnicę i intercooler.
-
-
Kolektor i turbina na miejscu. Czekamy na chłodnicę i intercooler.
-
-
Kolektor i turbina na miejscu. Czekamy na chłodnicę i intercooler.
-
-
Intercooler trzeba zbudować od podstaw pod wymiar. Dawca rdzenia już jest;)
-
-
Pierwszy element układu dolotowego
-
-
Downpipe gotowa
-
-
Budujemy cooler. Krok 1;)
-
-
Przy okazji odświeżamy nieco tapicerkę
-
-
Krok 2 – zbiorniczki
-
-
Krok 2 – zbiorniczki
-
-
Budowa coolera ciąg dalszy
-
-
Udało się zakupić kratki do zderzaka. Brakuje jeszcze tylko środkowej.
-
-
Dotarły kolejne elementy naszej układanki:)
-
-
Dotarły kolejne elementy naszej układanki:)
-
-
Przymiarek ciąg dalszy
-
-
Przymiarki chłodnicy
-
-
Downpipe gotowa, można zawinąć bandażem.
-
-
Downpipe gotowa, można zawinąć bandażem.
-
-
Downpipe gotowa, można zawinąć bandażem.
-
-
Downpipe na miejscu
-
-
Downpipe na miejscu
-
-
Podłączamy smarowanie i chłodzenie turbiny
-
-
Kanapa wyprana
-
-
Rurka wona by TRS
-
-
Rurka wona by TRS
-
-
Układ chłodzenia gotowy
-
-
Układ chłodzenia gotowy
-
-
Cooler zamknięty. Dolot prawie gotowy.
-
-
Cooler zamknięty. Dolot prawie gotowy.
-
-
Cooler zamknięty. Dolot prawie gotowy.
-
-
Chłodnica oleju też już na miejscu
-
-
Chłodnica oleju też już na miejscu
-
-
Dolot gotowy
-
-
Mocowanie EMU i EBC gotowe
-
-
Chłodnice wróciły z lakierowania proszkowego. Są już zamontowane. Idziemy dalej
-
-
Chłodnice wróciły z lakierowania proszkowego. Są już zamontowane. Idziemy dalej
-
-
Chłodnice wróciły z lakierowania proszkowego. Są już zamontowane. Idziemy dalej
-
-
Blow off i oil catch od PROPERFEKT
-
-
Blow off i oil catch od PROPERFEKT
-
-
Czas na elektrykę
-
-
Czas na elektrykę
-
-
Czas na elektrykę
-
-
Wiązka dodatkowych wskaźników gotowa
-
-
Wiązka przygotowana do podpięcia do EMU
-
-
Przy okazji wpadły nowe oryginalne halogeny:)
-
-
Dzisiaj dojechały wskaźniki. Temperatura wody, oleju i ciśnienie doładowania
-
-
Wskaźniki zamontowane na panelu
-
-
Panel przełączników z funkcją przednich halogenów i….czymś jeszcze:)
-
-
Wydech gotowy
-
-
Wydech gotowy
-
-
Wydech gotowy
-
-
Wydech gotowy
-
-
Wydech gotowy
-
-
Dodatkowe wskaźniki i przełączniki zamontowane
-
-
Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
-
-
Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
-
-
Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
-
-
Wreszcie dotarło wzmocnione sprzęgło
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)
-
-
GOTOWE! Pierwsza mapa 1 bar 197KM, druga mapa 1,2 bar 262KM. Zestaw „delikatny” – na miasto;)